7 נרצחו ו-8 נפצעו בפיגוע ירי ביפו, שני מחבלים מחברון חוסלו

שני מחבלים פתחו באש בשתי זירות באזור שדרות ירושלים ואצטדיון בלומפילד. שבעה נרצחו ועוד כמה אנשים נוספים נפצעו בדרגות שונות. כוחות גדולים פעלו בזירה. תיעוד: המחבלים יורדים מהרכבת הקלה עם נשק אוטומטי, יורים לכל עבר - ונמלטים

זמן צפייה: 07:48

פיגוע ירי ביפו: שבעה בני אדם נרצחו הערב (שלישי) בפיגוע ירי שהתרחש בשתי זירות ביפו - בשדרות ירושלים וברחוב עזה הסמוך - ועוד שמונה נפצעו, בהם שלושה במצב קשה וחמישה במצב בינוני. שני המחבלים, שוהים בלתי חוקיים מחברון, חוסלו בזירה על-ידי אזרח. המפכ"ל דני לוי וכוחות משטרה גדולים הגיעו למקום.

למרכז הרפואי איכילוב הגיעו כעת 2 פצועים, גבר במצב אנוש וצעירה במצב קשה, פצועי ירי - ומותו של הגבר נקבע מאוחר יותר. למרכז הרפואי וולפסון הגיעו 10 פצועים בדרגות פציעה קלות-קשות, מתוכם ארבעה פצועים במצב קשה, אשר מותו של אחד מהם נקבע כעבור שעות בהן נלחמו הרופאים על חייו. יתר הפצועים במצב קל, ביניהם ילד אחד.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-0110242226' autoplay='0' credit='' desc='ריאיון עם הסיירים שנטרלו את המחבלים' poster='' kid='1_gs8owh8o' duration='131']

מחקירה ראשונית של השב"כ והמשטרה עולה כי שני המחבלים תקפו איש ביטחון בסכין ולקחו את נשקו האישי, ואיתו ביצעו את הפיגוע הרצחני. מיד אחר כך יצאו מהרכבת הקלה כשאחד מהם חמוש ברובה סער והשני חמוש בסכין. זמן קצר לאחר מכן הודיעה המשטרה על חשד לפיגוע נוסף בהרצליה - אך שללה את הדיווח.

זירת הפיגוע ביפו
זירת הפיגוע ביפו | צילום: רויטרס
כוחות הביטחון בזירת הפיגוע ביפו
כוחות הביטחון בזירת הפיגוע ביפו | צילום: רויטרס
המחבלים שביצעו את הפיגוע ביפו
המחבלים שביצעו את הפיגוע ביפו

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע גם הוא לזירת הפיגוע - ואמר, על רקע דיווחים כי המחבלים יצאו ממסגד בחברון, כי "ככל שיתברר כי אכן יש קשר בין הפיגוע למסגד - הדברים מאוד ברורים: צריך לסגור ולהרוס אותו. צריך לבדוק את זה. אנחנו לא ממהרים לשלוף".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והמפכ"ל רב-ניצב דניאל לוי בזירת הפיגוע ביפו
השר בן גביר והמפכ"ל דניאל לוי בזירת הפיגוע ביפו | צילום: רויטרס

עוד לפני הפיגוע, בעקבות החמרת ההנחיות של פיקוד העורף ברקע המתקפה האיראנית - תושבי גוש דן נדרשו לשהות בסמוך למרחב מוגן בעקבות המתקפה האיראנית. סמוך ל-20:30 הודיע פיקוד העורף כי ניתן לצאת מהמרחבים המוגנים.