בתום הערכות ביטחוניות: נתניהו קיצר את ביקורו בברלין

ברקע פיגוע המטען החריג באזור צומת מגידו, קיים ראש הממשלה התייעצות ביטחונית עם שר הביטחון טרם המראתו לגרמניה, והוחלט כי הוא ישוב כבר מחר בערב לארץ. אמש קיים גלנט דיוני הערכות מצב שבהן לקחו חלק הרמטכ"ל הלוי וראש שב"כ רונן בר

זמן צפייה: 03:00

ברקע הפרשה הביטחונית שחוסה תחת איפול, לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיעה היום (רביעי) כי הוא יקצר את ביקורו המדיני בברלין בירת גרמניה, שהיה אמור להימשך כל סוף השבוע - והוא ישוב לישראל כבר מחר בערב.

כזכור, אמש הודיעה לשכת שר הביטחון יואב גלנט כי הוא קיים דיוני הערכות מצב בנוגע לפרשה הביטחונית, והיום הוא קיים התייעצות ביטחונית עם רה"מ נתניהו, אשר בסופה נמסר כי "ראש הממשלה נתניהו עוקב ומעודכן בימים האחרונים בהתפתחויות הביטחוניות יחד עם צמרת הביטחון"

רה"מ נתניהו אמור להגיע מחר לפגישה עם קנצלר גרמניה אולף שולץ בסביבות השעה 13:15 שעון ישראל, ומסיבת עיתונאים מתוכננת לשעה 14:30. נתניהו אמור להיפגש גם עם נשיא גרמניה פרנק ואלטר-שטיינמאייר. מוקדם יותר היום פורסם כי שרה נתניהו, רעיית ראש הממשלה, לא תצטרף לביקור בגרמניה.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-1503232051' autoplay='0' credit='' desc='עיכוב בהמראת נתניהו' poster='' kid='1_lvsfhvl6' duration='']

בפיגוע המטען החריג שלשום באזור צומת מגידו נפצע באורח קשה תושב הכפר סאלם בן 21. הפצוע סובל מפציעות רסיסים בכל חלקי גופו וכן בראשו, והוא מורדם ומונשם. כוחות ההצלה שהוזעקו למקום העניקו לפצוע טיפול רפואי ראשוני ולאחר מכן פינו אותו למרכז הרפואי העמק. לאחר שמצבו התייצב - הוא הועבר להמשך טיפול בביה"ח רמב"ם בחיפה.

בעקבות הפיגוע, שר הביטחון גלנט קיים דיוני הערכות מצב שבהן השתתפו הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, ראש שב"כ רונן בר, ראש אגף המבצעים האלוף עודד בסיוק, ראש אגף המודיעין האלוף אהרון חליוה ובכירים נוספים במערכת הביטחון. גורמי הביטחון השונים הציגו לשר ממצאים ראשוניים מחקירת האירועים, ונמסר כי "שר הביטחון הנחה להמשיך במאמצים להבטחת שגרת החיים של אזרחי ישראל".

שרף אלדין, הצעיר שנפצע קשה בפיגוע
שרף אלדין, הצעיר שנפצע קשה בפיגוע

בעקבות המחאה המתוכננת בנמל התעופה בן גוריון נגד נתניהו פרסמו ברשות שדות התעופה הודעה לטסים, לפיה מומלץ להקדים את ההגעה לטיסות. כ-60 אלף נוסעים, ממריאים ונוחתים, אמורים לעבור היום בנתב"ג, כאשר כ-8,500 מהם צפויים להמריא מטרמינל 1.

"רשות שדות התעופה תעשה ככל הניתן בכדי לאפשר לטסים לטוס במועד שנקבעה טיסתם, וקוראת לציבור הטסים להקדים ולהגיע לנתב"ג ומומלץ להגיע ברכבת ישראל", נמסר. ממובילי המחאה נמסר כי הרכבות לא ייחסמו, והצטרפו להמלצה של רשות שדות התעופה להגיע לנמל התעופה ברכבת.

כמו כן, מפקד מחוז מרכז במשטרה ניצב אבי ביטון קרא: "צירי התנועה בגזרת מרחב נתב״ג מוגדרים צירי חירום ויש להשאירם פנויים לכוחות הבטחון בכל עת, לצד מימוש זכות המחאה. משטרת ישראל רואה בזכות המחאה אבן יסוד במדינה דמוקרטית ולכן אנו מאפשרים לכל אזרח לממש את זכותו הבסיסית להפגין".

עם זאת, הדגיש כי "יש משמעות מיוחדת לצירי נתב"ג, כאשר ניסיון לחסום צירים אלה עלול לעכב הגעתם של כוחות הצלה בחירום ובכך לסכן עשרות אלפי נוספים בטיסות הממריאות ונוחתות בשדה מדי יום".