מטוס F15 של חיל האוויר ביצע נחיתת חירום על 2 גלגלים - הטייסים לא נפגעו

במהלך טיסת אימון של מטוס מסוג "רעם", אחד הטייסים הבחין לקראת הנחיתה בתקלה באחד מגלגלי המטוס שלא יורד כנדרש. לאחר שהצוות ניסה לטפל בתקלה ללא הצלחה, המטוס ביצע נחיתת חירום מורכבת. מח"א החליט על עוצר טיסות במערך ה-F-15

מטוס קרב F15 ישראלי
מטוס קרב F15 ישראלי | צילום: reuters

מטוס F-15 מסוג "רעם" של חיל האוויר הישראלי ביצע היום (שישי) נחיתת חירום מורכבת על שני גלגלים מתוך שלושה (גלגל שמאל וגלגל אף), זאת לאחר שאחד הטייסים הבחין במהלך טיסת האימון בתקלה באחד מגלגלי המטוס שלא יורד כנדרש.  הטייסים יצאו מהאירוע ללא פגע ופונו במצב קל לבית החולים על מנת לבצע בדיקות כלליות, כאמצעי זהירות.

לאחר שהצוות לא הצליח לטפל בתקלה, בוצעה כאמור נחיתת החירום בבסיס חיל האוויר שבדרום הארץ. טרם הנחיתה, הצוות דיווח לבסיס אודות המקרה וצוותי רפואה וחילוץ הוזנקו למקום. למטוס נגרם נזק והוא נלקח לתחקור וטיפול בדרגי האחזקה, כשבמקביל חקירת האירוע נמשכת. מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, הנחה על עוצר טיסות במערך הF-15, למעט פעילות מבצעית.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מעשה סדום, סחר בבני אדם וצריכת זנות: אלה עבירות המין שבהן חשוד חוגג

אחרי 35 שנה: כתב אישום נגד שני חסידי ברלנד בגין רצח הנער ניסים שטרית

מחקר גדול בבריטניה: חיסוני הבוסטר עשויים להיות יעילים מפני האומיקרון

מטוס קרב F15 ישראלי
מטוס קרב F15 ישראלי | צילום: reuters

מפרטי האירוע עד כה עולה כי מדובר במטוס F-15 מטייסת 69, כאשר בעת האירוע היו על המטוס שני צוותי אוויר במילואים ותיקים ומנוסים בביצעו טיסת אימונים שגרתית. בנוסף, זאת הפעם הראשונה שתקלה כזו קורת במטוס מסוג זה וטרם יודעים ממה נגרמה.

במהלך האירוע ניסה הצוות להוריד את הגלגל לקראת הנחיתה, ולאחר שהניסיון לא צלח הטייסים פתחו בנוהל תפעול חירום במסגרתו חיברו את וו המטוס לכבל על המסלול ובסופו של דבר הצליחו להנחית את המטוס בשלום.