סמוטריץ': "המדינה צריכה למחוק את חווארה"

שר האוצר והשר במשרד הביטחון התראיין בוועידת TheMarker והתייחס ללייק שעשה לציוץ של פעיל ימין שקרא למחוק את חווארה: "אני חושב שאת הכפר חווארה צריך למחוק, אבל אסור להיגרר לאנרכיה". לאחר כמה שעות הבהיר: "התכוונתי למחבלים בכפר"

זמן צפייה: 01:07

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התראיין היום (רביעי) בוועידה הפיננסית של TheMarker, והתייחס ללייק שעשה לציוץ של פעיל ימין שכתב "את הכפר חווארה צריך למחוק היום", ואמר: "אני חושב שאת הכפר חווארה צריך למחוק, אני חושב שמדינת ישראל צריכה לעשות את זה". לאחר כמה שעות הוציא הבהרה: "התכוונתי לפעול באופן ממוקד נגד המחבלים בכפר".

"קראתי להרגעת הרוחות, ובציוץ שלי כתבתי שבשום פנים ואופן אסור להיגרר לאנרכיה שבה אזרחים לוקחים את החוק", הסביר השר מטעם הציונות הדתית, והמשיך: "מה שתורם לליבוי היצרים זה שאנשים נרצחים בכבישים ומרגישים חוסר אונים".

עוד התייחס סמוטריץ' לפרעות המתנחלים בחווארה, לאחר פיגוע הירי שהתרחש בכפר בו נרצחו האחים הלל מנחם יניב בן ה-21 ויגל יעקב יניב בן ה-19, וסירב לקרוא להם מחבלים: "אני חושב שטרור זה עם שרוצה להשמיד אותי ומפעיל טרור. אני לא מבלבל בין אויב לאוהב, בצד שלי יש אנשים שטועים, ועושים דברים שלא ייעשו". השר תיאר את הפרעות כ"מעשים פליליים שצריכים להיות מטופלים".

לאחר כמה שעות הבהיר סמוטריץ' בציוץ כי "למען הסר ספק, בדברי לא התכוונתי למחוק את הכפר חווארה אלא רק לפעול באופן ממוקד נגד המחבלים ותומכי הטרור בתוכו ולגבות מהם מחיר כבד כדי להשיב את הביטחון לתושבי האזור".

נזכיר כי הלל מנחם יניב בן ה-21 ויגל יעקב יניב בן ה-19, אחים תושבי ההתנחלות הר ברכה, הם שני הצעירים שנרצחו ביום ראשון בפיגוע ירי בחווארה שבשומרון. השניים פונו במצב אנוש לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, אך שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותם.

הצעירים נורו ככל הנראה על ידי מחבל בודד שהגיע ברגל, וכוחות הביטחון סורקים אחר צעיר הלובש חולצה אדומה. בשטח נמצאו 12 תרמילי אקדח, וההערכה כעת היא כי המחבל ניצל את הפקק שנוצר במקום ופתח בירי.

יגל יעקב יניב והלל מנחם יניב
יגל יעקב יניב והלל מנחם יניב שנרצחו בפיגוע בחווארה

באותו היום בו התרחש הפיגוע, מאות מתנחלים נכנסו בשעות הערב לחווארה כשהם רעולי פנים, והחלו להתפרע במקום. הפלסטינים מדווחים על מעל 100 כלי רכב שהוצתו, בנוסף ל-35 בתים שנשרפו כליל ו-40 בתים שנשרפו חלקית. עוד מדווח על הרוג פלסטיני במקום, פצוע קשה שנפגע מאבנים, שני פצועים באורח בינוני ו-30 פצועים קל.

ממשרד הבריאות של הרשות הפלסטינית נמסר בהודעה רשמית: "פלסטיני בן 37, ששמו סאמח חמדאללה מחמוד אקטש, מת מפצעיו לאחר שנורה בבטנו בעקבות תקיפה של כוחות צה"ל ומתנחלים כנגדו בכפר זעתרה, דרומית לשכם".