אחרי הפיגוע: מאות מתנחלים רעולי פנים התפרעו בחווארה

בעקבות פיגוע הירי בו נרצחו האחים הלל ויגל יניב מהר ברכה, מתנחלים רעולי פנים נכנסו לחווארה והחלו להתפרע. עשרות פלסטינים נפצעו, משרד הבריאות הפלסטיני דיווח על הרוג במקום. נתניהו: "לא לקחת את החוק לידיים, מבקש לתת לכוחות הביטחון לעשות את עבודתם" • צפו בתיעוד

זמן צפייה: 06:59

אחרי פיגוע הירי בחווארה, בו נרצחו היום האחים הלל ויגל יניב מהר ברכה, מאות מתנחלים נכנסו הערב (ראשון) לחווארה כשהם רעולי פנים, והחלו להתפרע במקום. הפלסטינים מדווחים על מעל 100 כלי רכב שהוצתו, בנוסף ל-35 בתים שנשרפו כליל ו-40 בתים שנשרפו חלקית. עוד מדווח על הרוג פלסטיני במקום, פצוע קשה שנפגע מאבנים, שני פצועים באורח בינוני ו-30 פצועים קל.

ממשרד הבריאות של הרשות הפלסטינית נמסר בהודעה רשמית: "פלסטיני בן 37, ששמו סאמח חמדאללה מחמוד אקטש, מת מפצעיו לאחר שנורה בבטנו בעקבות תקיפה של כוחות צה"ל ומתנחלים כנגדו בכפר זעתרה, דרומית לשכם".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2302262031' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד ההתפרעויות בחווארה' poster='' kid='1_di07ixsg' duration='']

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב לפיגוע ולאירועים בחווארה, ואמר: "קרה היום אסון נורא. אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחת יניב, שאיבדה שניים מבניה היקרים, השם יקום דמם. צה"ל וכוחות הביטחון כרגע נמצאים במרדף אחר הרוצח. אנחנו נמצא אותו, אנחנו נלכוד אותו ואנחנו נבוא איתו חשבון".

עוד הוסיף נתניהו: "אני מבקש גם כשהדם חם והרוחות לוהטות - לא לקחת את החוק לידיים. אני מבקש לתת לצה"ל ולכוחות הביטחון לעשות את עבודתם, ואני מזכיר לכם שבשבועות האחרונים הם חיסלו עשרות מחבלים, ומנעו עשרות פיגועים. תנו לצה"ל להשלים את המרדף, אל תיקחו את החוק לידיים, וביחד ננצח את הטרור".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-2302262104' autoplay='0' credit='' desc='נתניהו: "לא לקחת את החוק לידיים"' poster='' kid='1_4ui7u4ua' duration='']

נשיא המדינה יצחק הרצוג מסר: "נטילת החוק בידיים, פרעות ואלימות כלפי חפים מפשע - אינם דרכנו ואני מגנה זאת בתוקף. עלינו לאפשר לצה״ל, למשטרת ישראל ולכוחות הביטחון ללכוד את המחבל הנתעב ולהשיב את הסדר על כנו לאלתר".

גם שר הביטחון יואב גלנט הגיב לאירועים, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "גם בסיומה של יממה קשה וכואבת, בה שני אחים צעירים נרצחו בידי מחבל שפל, אני קורא לאזרחי ישראל: אל תקחו את החוק לידיים. הפרות הסדר בחאוורה מסכנות את האזרחים, ופוגעות בפעילות כוחות הביטחון במצוד אחר המחבלים. אני סומך על מפקדי ולוחמי צה״ל, ובטוח כי ישימו את ידם על הרוצחים".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אחי המתיישבים, הכאב גדול, אך האמינו לי שאנחנו עובדים קשה כדי לתת מענה אמיתי לטרור, גם צבאית וגם התיישבותית. מאז הפיגוע הנורא אנו עסוקים רק בזה. אבל אסור לקחת את החוק לידיים ולייצר אנרכיה מסוכנת שעלולה לצאת משליטה ולעלות בחיי אדם. תנו לנו כדרג מדיני לגבש את המענה ולצה"ל לנצח בע"ה".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2302262055' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד ההתפרעויות בחווארה' poster='' kid='1_zwkypa3w' duration='']

יש לציין כי היום בשעות הצהריים, לאחר הפיגוע, צייץ סגן ראש מועצת שומרון, דוידי בן ציון: "כאן בחווארה, שפוך על הכביש דם ילדינו, תושבי השומרון שנרצחו פה לפני שעה. את הכפר חווארה צריך למחוק היום. מספיק עם דיבורים של בניה וחיזוק ההתיישבות, את ההרתעה שאבדה צריך להחזיר מיד ואין מקום לרחמים".

הציוץ של סגן ראש מועצת שומרון
הציוץ של סגן ראש מועצת שומרון | צילום: מתוך טוויטר

מארגוןן יש דין נמסר בתגובה: "אירועי נקמה יוצאי דופן בחומרתם והיקפם מתרחשים מאז הפיגוע. כוחות הביטחון מאפשרים למתנחלים לקחת את החוק לידיים ולבצע פעולות נקם בתושבים חפים מפשע, שחטאם היחיד הוא שהם פלסטינים. מדינת ישראל הופכת את הנקמה למדיניות רשמית – פוגרומים חסרי רסן בחווארה, בורין, יאסוף וסלפית, מעל 100 פצועים וכעת גם התנחלות בלתי חוקית באביתר. כל זאת בחסות המדינה - הממשלה וכוחות הביטחון מאפשרים את הזוועה הזאת".