פיגוע בשומרון: שני צעירים נרצחו מירי לעבר רכב ישראלי בחווארה

שני אחים תושבי האזור בשנות ה-20 לחייהם נפגעו מירי לעבר רכבם בחווארה, ופונו תוך פעולות החייאה לביה"ח בילינסון, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותם. 12 תרמילי אקדח נמצאו בזירה, כוחות הביטחון מחפשים אחר המחבל

זמן צפייה: 19:39

פיגוע בשומרון: שני צעירים בשנות ה-20 לחייהם, אחים תושבי אחד היישובים באזור, נרצחו היום (ראשון) בפיגוע ירי בחווארה שבשומרון, לאחר שמחבל ירה לעבר רכבם. כוחות הצלה ביצעו פעולות החייאה ופינו את השניים לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, אך מותם נקבע זמן קצר לאחר מכן.

ככל הנראה מדובר במחבל בודד שהגיע ברגל, וכוחות הביטחון סורקים אחר צעיר הלובש חולצה אדומה. בשטח נמצאו 12 תרמילי אקדח, וההערכה כעת היא כי המחבל ניצל את הפקק שנוצר במקום ופתח בירי.

חובש מד"א גיל ביסמוט סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את 2 הפצועים שוכבים בסמוך לרכב כשהם מחוסרי הכרה. יחד עם כוח רפואה של צה"ל הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני בשטח, הכנסנו אותם לניידות טיפול נמרץ צבאיות והם פונו לבי"ח כשמצבם קשה".

גיל ביסמוט, מפקד זק"א מחוז ש"י, סיפר: "קיבלנו דיווח על ירי לעבר רכב ישראלי בחווארה, בציר המרכזי סמוך לישוב הר ברכה בו אני מתגורר. לצערי, מיד כשהגעתי למקום זיהיתי לחרדתי את הנפגעים, שני אחים שגדלו עם ילדיי, בני בית ממש. לאחר פעולות החייאה ממושכות הם פונו בטנ"צ לביה"ח בלינסון ומותם נקבע. צוותי זק"א שהגיעו למקום עסקו בדמעות ובלב כואב בטיפול בכבוד המת ובאיסוף הממצאים. זהו אירוע קשה עבורי ועבור הישוב כולו, אנו כואבים ומשתתפים בצערה של המשפחה האבלה".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2302261407' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_5kpz0adr' duration='']

בינתיים, תנועת הג'האד האסלאמי בירכה על הפיגוע: "הוא מקיים את הבטחת ההתנגדות לנקום את דמם של מפקדי פלוגות ירושלים מחמד אלג'נידי וחסאם אסלים. הפיגוע הוא תגובה טבעית ולגיטימית על הפשעים של הכיבוש".

השרה למשימות לאומיות אורית סטרוק התייחסה לפיגוע וביקרה את פגישת הפסגה בירדן: "אין מקום למפגש-פסגה עם מי שמשלמים לרוצחי יהודים. 30 שנה אחרי הסכם אוסלו האומלל, מן הראוי שנבין שהרש"פ היא הבעיה ולא הפתרון". עוד הוסיפה סטרוק: "את ההיערכות לרמדאן נבצע בעצמנו, ללא 'הסתייעות' במי שקמים עלינו לכלותנו". שר האנרגיה ישראל כ"ץ הגיב לפיגוע: "בזמן שבירדן מתקיימת פסגה כדי למנוע הידרדרות והסלמה בשטח, מחבל נתעב מבצע פיגוע ירי רצחני שגודע את חייהם של שני אזרחים ישראלים שנסעו ברכבם".

זירת פיגוע הירי בחווארה
זירת פיגוע הירי בחווארה | צילום: נאסר אישתייה, פלאש 90

ראש האופוזיציה יאיר לפיד כתב בחשבון הטוויטר שלו: "בשורות קשות. שני נרצחים בעוד פיגוע טרור. אני שולח ניחומים למשפחות הנרצחים. הטרור לא ינצח אותנו. צריך לפעול נגדו ביד קשה. סומך על כוחות הבטחון שישיגו את המרצחים ושולחיהם".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס גם הוא לפיגוע: "פיגוע ירי קשה בשומרון והכל בגלל הסתה ברורה מצידו של אבו-מאזן. אותו אבו מאזן שעם שליחיו היום נפגש הנגבי בהוראתו של נתניהו. נתניהו לא לומד מטעויות עבר ומשדר חולשה לאויבים שלנו ומי שנאלץ לשלם את המחיר הם אזרחי מדינת ישראל. משתתף בצערם העמוק של המשפחות. יהי זכרם של הנרצחים ברוך".

זירת פיגוע הירי בחווארה
זירת פיגוע הירי בחווארה | צילום: נאסר אישתייה, פלאש 90

זירת הירי בחווארה
זירת הפיגוע בחווארה

האירוע מגיע בתקופה מתוחה ביהודה ושומרון, לאחר שביום רביעי האחרון 11 פלסטינים, רובם מחבלים חמושים, נהרגו בפעילות צה"ל בשכם ומעל 10 נוספים נפצעו. כוחות הביטחון נכנסו לקסבה בשכם וכיתרו בית בו הסתתרו מבוקשים החשודים במעורבות בפיגוע שבו נהרג לוחם צה"ל, סמ"ר עידו ברוך. כנופיית הטרור משכם קראה מאז לפלסטינים בגדה המערבית לצאת לעצרות תמיכה ולעימותים עם כוחות הביטחון, קריאה שהתגברה על רקע הפסגה בירדן.

בתוך כך, הפיגוע התרחש בעת ש"פסגת החירום" החלה הבוקר בעיר עקבה שבירדן, בהשתתפות גורמים פלסטיניים וישראלים ובנוכחותם של נציגים ממצרים, בריטניה וארה"ב. מטרת הפסגה היא דיון בנושאים ביטחוניים ובהרגעת המתיחות בשטח לקראת חודש הרמדאן ובעקבות ההסלמה בחודש האחרון.

הנציגים שהגיעו לעקבה מטעם ישראל הם ראש המל"ל צחי הנגבי, ראש שב"כ רונן בר, מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף רסאן עליאן ומנכ"ל משרד החוץ רונן לוי. הפסגה היא חלק ממהלך רחב של ישראל בניסיון להרגיע את השטח.