בן גביר: בחודשיים הקודמים המשטרה לא התאמצה מספיק

השר לביטחון לאומי אמר בריאיון לחדשות 13 לקראת "יום ההתנגדות" מחר: "חלקם הגדול של המפגינים הם אנשים טובים וערכיים. אלחם על חופש הביטוי שלהם. מצד שני, יש קבוצה של אנרכיסטים שיחסמו את נתב"ג - ואת זה לא ארשה". עוד אמר: "המפכ"ל הבין את המדיניות שלי"

זמן צפייה: 14:27

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר הערב (שלישי) בריאיון למהדורה המרכזית לקראת "יום ההתנגדות" שצפוי מחר, כי "בחודשיים הקודמים המשטרה לא התאמצה מספיק. בשבוע שעבר היה שיפור". ב"יום השיבוש" בשבוע שעבר, נזכיר, נורו רימוני הלם לעבר מפגינים בתל אביב.

לדברי השר, הוא יגיע גם מחר לחפ"ק המשטרה: "זה התפקיד שלי. אני מכתיב מדיניות. גם עמר בר-לב ואמיר אוחנה היו בכל החפ"קים, אז אני לא יכול? מה, אני עציץ במשרד שלי?".

על המפגינים אמר: "חלקם הגדול אנשים טובים. הם אנשים ערכיים. הם צועקים מדם ליבם. אלחם על חופש הביטוי שלהם. מצד שני, יש קבוצה של אנרכיסטים שיחסמו את נתב"ג - ואת זה לא ארשה. התקשרה אליי היום אימא שהבת שלה צריכה לעבור ניתוח בחו"ל, איש עסקים שצריך לטוס וזוג שרוצה חופשה. יפגעו בהם? על מה ולמה?".

מהומות באיילון
מהומות באיילון | צילום: אריק מרמור, פלאש 90

בן גביר אמר מוקדם יותר בהצהרה בבית החולים רמב"ם בחיפה: "אני בעד הפגנות וחופש הביטוי – אבל נתב"ג ועורקי תחבורה ראשיים חייבים להיות מחוץ לתחום. בעורק תחבורה ראשי אנחנו מעבירים יולדות ואנשים שצריכים להגיע לבית חולים. אי אפשר לשבש את הפעילות בנתב"ג. זה פיקוח נפש של ממש. ההנחיות שלי: תנו את חופש הביטוי, אבל נתב"ג ועורקי תחבורה ראשיים זה מחוץ לתחום. לא ניתן לאנרכיה להתרחש".

בינתיים, כ-3,000 שוטרים ייפרסו ב-130 מוקדי מחאה ברחבי הארץ. נהגים שיעכבו תנועה במכוון - בעיקר בכבישים ראשיים - ייקנסו ב-500 שקלים וארבע נקודות.

המפכ"ל רב-ניצב יעקב שבתאי קיים הערכת מצב לקראת המחאות הצפויות מחר במספר מוקדים ברחבי הארץ: "משטרת ישראל רואה בזכות המחאה אבן יסוד במדינה דמוקרטית, המאפשרת לכלל האזרחים להביע את מחאתם תוך הקפדה על מסגרת החוק והסדר הציבורי. נפעל באפס סובלנות כלפי הפרות סדר, פגיעה ברכוש, פגיעה בסמלי שלטון ושיבוש של שגרת החיים, ולא נאפשר חסימת צירי תנועה שלא תואמו ואושרו. הציבור כולו מתבקש לשמור על הוראות החוק ולכבד את עבודת הקצינים והשוטרים בשטח".

המוקדים העיקריים הם ברחוב קפלן בתל אביב ובנתיבי אילון, וכמו כן בנמל התעופה בן גוריון, משם צפוי ראש הממשלה בנימין נתניהו להמריא לרומא. עם זאת, לא מדובר רק על הטיסה של נתניהו אלא על טיסותיהם של עוד עשרות אלפי ישראלים שמתכוננים לצאת מהארץ וחלקם גם לשוב - ומדובר כאן בעליית מדרגה במבחינת ראשי המאבק נגד המהפכה המשפטית, שכן זו הפעם הראשונה של שיבושים בנמל התעופה.