מצעד התיקים: קרעי ימונה לשר התקשורת, רגב חוזרת לתחבורה

קרעי, שתמך בהפרטת התאגיד, יכהן כשר התקשורת. מירי רגב תהיה שרת התחבורה בפעם השנייה. מיקי זוהר יהיה שר התרבות והספורט. לוין יהיה שר המשפטים. קיש - שר החינוך; גלנט יכהן כשר הביטחון ואופיר אקוניס - שר המדע. נמשך הקרב על תיק החוץ

זמן צפייה: 00:24

נמשך מצעד התיקים בליכוד: ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו נועד היום (רביעי) עם חבר הכנסת שלמה קרעי ובישר לו כי ימונה לשר התקשורת. קרעי כידוע תומך בסגירת תאגיד השידור, עמדה שמחזיק בה גם ראש הממשלה המיועד. מירי רגב התבשרה מנתניהו כי תחזור לתפקידה בממשלה הקודמת - שרת התחבורה. לח"כ אופיר אקוניס הוצע תפקיד שר המודיעין וחברות בקבינט המדיני ביטחוני, אך הוא העדיף את משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה, וקיבל. מיקי זוהר מונה לשר התרבות והספורט. עידית סילמן תהיה השרה להגנת הסביבה.

בקרב בכירי החברות הממשלתיות, המשמשות זרועות ביצוע ותפעול של משרד התחבורה, יש חשש גדול לקראת חזרתה של רגב למשרד התחבורה והם אומרים הערב לחדשות 13: "היא חוזרת עם רשימת חיסול וחרב בשיניים, המקום של אף אחד לא מובטח למעט המקורבים שלה".

מירי רגב ונתניהו
מירי רגב ונתניהו

מוקדם יותר נפגש נתניהו עם ח"כ יואב קיש והודיע לו כי יקבל את תפקיד שר החינוך והשר המקשר בין הממשלה לכנסת. לאחר יציאתו מהפגישה במצודת זאב אמר קיש לחדשות 13: "הרגשה מצוינת, נחכה למחר להשבעת הממשלה". קיש לא הגיב לשאלה כיצד יתמודד עם פיצול המשרד ומתן סמכויות ממשרד החינוך לאבי מעוז ממפלגת "נעם".

ישראל כ"ץ נפגש עם נתניהו במצודת זאב, וזמן קצר לאחר תום הפגישה נמסר מלשכת נתניהו כי "טרם הוחלט על תיק החוץ". כמו כן, נתניהו נפגש היום עם ח"כ יולי אדלשטיין והודיע לו כי בכוונתו להביא לאישור סיעת הליכוד את מינויו ליו"ר ועדת חוץ וביטחון. תיקים נוספים שחוולקו היום הם תיק המשפטים, שכצפוי הולך לח"כ יריב לוין, ותיק החקלאות שניתן לח"כ אבי דיכטר.

אדלשטיין ונתניהו
אדלשטיין כשהיה שר הבריאות ונתניהו | צילום: דוד כהן, פלאש 90

בינתיים בצד היוצא של הממשלה: לשכתו של שר הביטחון עידכנה כי בני גנץ שוחח עם יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס לשיחת סיכום לפני שיפנה את מקומו ליואב גלנט. גנץ עמד על חשיבות הקשר שהתפתח בין מערכת הביטחון הישראלית והדרג המדיני לבין הרשות הפלסטינית, ואמר לו כי "הוא רואה חשיבות עליונה בהמשך השמירה על ערוץ פתוח ועל התיאום הביטחוני והאזרחי, שמשרת את ביטחונם של הפלסטינים והישראלים כאחד ומאפשר רווחה כלכלית ואזרחית", כך על פי הודעת משרד הביטחון.

עוד אמר גנץ לאבו מאזן, כי מהלכים בינלאומיים נגד ישראל כמו זה שמבקשת הרשות הפלסטינית לקדם באו"ם, יפגעו בסופו של יום גם בציבור הפלסטיני, ובעיקר יגביהו את החומות ויקשו בעתיד על קידום תהליך מדיני בין הצדדים.

ח''כ אמיר אוחנה
ח''כ אמיר אוחנה | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

מוקדם יותר היום מונה חבר הכנסת יואב גלנט לשר הביטחון בממשלה החדשה. שר הביטחון היוצא בני גנץ בירך אותו בציוץ בטוויטר וכתב: "יואב, בהצלחה רבה בשמירה על ביטחון ישראל". כמו כן, בישיבת סיעה של הליכוד אישרו חברי הכנסת את מינויו של ח"כ אמיר אוחנה ליו"ר הכנסת, והצביעו בעד מינוי ח"כ אופיר כץ לתפקיד יו"ר הסיעה ויו"ר הקואליציה. בנוסף, החליט נתניהו למנות את ח"כ חיים כץ לשר התיירות.

בפתח ישיבת סיעת הליכוד היום אמר ראש הממשלה המיועד נתניהו: "בשעה טובה, גמר חתימה טובה. אני מבקש להודות לכם על המאמץ המשותף שהביא אותנו ליום הזה. השגנו את היעד. ציבור ענק במדינת ישראל, למעלה מ-2 מיליון ישראלים, הצביעו עבור המחנה הלאומי בראשותנו. נקים ממשלה יציבה לקדנציה מלאה שתדאג לכל אזרחי ישראל".

מתח נרשם בישיבה כאשר חברי הכנסת דוד ביטן ודוד אמסלם תקפו את נתניהו ואמרו: "אנחנו לא יודעים מה יש בהסכמים, למה לא כינסת את הסיעה עד עכשיו? מה זה אמור להיות? רק ח"כ מש"ס יכול להכניס דברים שהוא רוצה ואנחנו כלום?".

חברי הכנסת דוד אמסלם ודוד ביטן
חברי הכנסת דוד אמסלם ודוד ביטן | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

ח"כ דני דנון, שידוע כי ציפה לתפקיד יו"ר הכנסת, אמר בישיבת הסיעה: "בעת הזו, ערב הקמת ממשלה חדשה האחדות בליכוד חשובה מכל. ברור לכל כי מאבק יצרי בתוך הליכוד יעניק תחמושת ליריבנו. לכן החלטתי לא להתמודד לתפקיד יו"ר הכנסת. אני מברך את חברי אמיר אוחנה שייבחר היום לתפקיד. אני בטוח שימלא אותו על הצד הטוב. בהצלחה אמיר".

גורמים בליכוד אומרים כי נתניהו שוקל להציע משרת שר לח"כ דני דנון, בתמורה להתחייבות שיתפטר במסגרת החוק הנורווגי ולא תתקיים לגביו סכנה שימרוד בהצבעות בכנסת.