במחאה על המהפכה המשפטית: סטודנטים חסמו את דרך נמיר בת"א

נציגי מחאת הסטודנטים יחד עם מרצים הפגינו בדרך נמיר בתל אביב. המפגינים קראו קריאות נגד הרפורמה המשפטית של שר המשפטים יריב לוין ונשאו שלטים, שעליהם נכתב בין היתר "בשבת בקפלן נעצור את הדיקטטורה"

זמן צפייה: 00:11

פעילי מחאת הסטודנטים, יחד עם מרצים, מפגינים וחסמו היום (חמישי) את דרך נמיר בתל אביב. המפגינים קראו קריאות נגד הרפורמה המשפטית של שר המשפטים יריב לוין ונשאו שלטים, בהם שלט עם הכיתוב "בשבת בקפלן נעצור את הדיקטטורה".

ממחאת הסטודנטים נמסר: "אנחנו מוכנים להחריף את הצעדים שלנו, ונעשה את זה כל עוד לא נראה שינוי במדיניות הממשלה. הניסיון לשדר עסקים כרגיל לא יצליח- הסטודנטים יודעים שמדובר בעתיד שלהם. בשבת הקרובה נהיה בהפגנת הענק בקפלן ובמוקדים ברחבי הארץ. חייבים לעצור את ההפיכה".

ביום ראשון האחרון נציגות מחאת הסטודנטים הוצאו הבוקר מדיון ועדת החוקה על חוק יסוד השפיטה. הסטודנטית עמית מלמד הוצאה מהדיון לאחר שהטיחה בפני חברי הכנסת: "זו הפיכה משטרית, ביטול בוטה של הפרדת הרשויות. לא נסכים שתיקחו לנו את העתיד". אופיר דיין, סטודנטית נוספת הוצאה על ידי הסדרנים לאחר שקראה: "אתם לוקחים לנו את הדמוקרטיה. אתם גונבים לנו את העתיד".

הסטודנטית אופיר דיין הוצאה מהדיון
הסטודנטית אופיר דיין הוצאה מהדיון | צילום: מחאת הסטודנטים

מטעם מחאת הסטודנטים נמסר: "ההפיכה המשטרית לא תעבור. אנחנו נלחמים על העתיד שלנו במדינה הזאת מול ממשלה מסוכנת שמנסה להפוך אותנו להונגריה. נגיע לכנסת, נפגין, נשבות ונשבש את המדינה עד שהממשלה תחזור בה מההפיכה."שמחה רוטמן לא ישתיק אותנו. שינויים יסודיים לא מעבירים במחטף, זאת הפיכה משטרית שנועדה לרסק את מערכת המשפט, ולא ניתן לה יד".