נציגות הסטודנטים הוצאו מוועדת החוקה: "הפיכה משטרית"

נציגות מחאת הסטודנטים הוצאו מדיון ועדת החוקה על חוק יסוד השפיטה. הסטודנטית עמית מלמד, הוצאה מהדיון לאחר שהטיחה בפני חברי הכנסת: " זה ביטול בוטה של הפרדת הרשויות. לא נסכים שתיקחו לנו את העתיד"

זמן צפייה: 00:13

נציגות מחאת הסטודנטים הוצאו הבוקר מדיון ועדת החוקה הבוקר (ראשון) על חוק יסוד השפיטה. הסטודנטית עמית מלמד הוצאה מהדיון לאחר שהטיחה בפני חברי הכנסת: "זו הפיכה משטרית, ביטול בוטה של הפרדת הרשויות. לא נסכים שתיקחו לנו את העתיד". אופיר דיין, סטודנטית נוספת הוצאה על ידי הסדרנים לאחר שקראה: "אתם לוקחים לנו את הדמוקרטיה. אתם גונבים לנו את העתיד".

מטעם מחאת הסטודנטים נמסר: "ההפיכה המשטרית לא תעבור. אנחנו נלחמים על העתיד שלנו במדינה הזאת מול ממשלה מסוכנת שמנסה להפוך אותנו להונגריה. נגיע לכנסת, נפגין, נשבות ונשבש את המדינה עד שהממשלה תחזור בה מההפיכה."שמחה רוטמן לא ישתיק אותנו. שינויים יסודיים לא מעבירים במחטף, זאת הפיכה משטרית שנועדה לרסק את מערכת המשפט, ולא ניתן לה יד".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2301221027' autoplay='0' credit='מחאת הסטודנטים' desc='הסטודנטית אופיר דיין הוצאה מהדיון' poster='' kid='1_o154unrl' duration='']

יו"ר ועדת החוקה חבר הכנסת שמחה אמר בפתח הדיון: "אפשר לדון ולהתפלפל בעניין דרעי אך עניין זה לא ישפיע על דיוני הוועדה. אנחנו עסוקים במהלך חשוב של החזרת הריבונות לעם. מה שכן, קיבלנו תזכורת לכך שאנו עוסקים בחוקי יסוד בשעה שגרסא דינקותא נשתכחה ממספר אזרחים בישראל היושבים בבית המשפט העליון: סעיף 3 לחוק יסוד הממשלה קובע כי הממשלה תכהן מכוח אמון הכנסת ולא מכוח החלטתם של שופטי העליון".

"הדמוקרטיה הישראלית כלואה במרתפי בית המשפט העליון המרופדים בערימות פסקי דין, וצעקותיה לא נשמעות", הוסיף רוטמן. "באנו לשחרר את הדמוקרטיה הישראלית ולהשיבה לעם וזו שליחותינו".