המחאה נמשכת: גם היום צפויות הפגנות, צעדות ושיבושים ברחבי הארץ

גם אחרי הודעת רה"מ נתניהו על השהיית החקיקה, ראשי המאבק נגד המהפכה המשפטית לא עוצרים את המחאה. בארה"ב מברכים את ישראל על עצירת החקיקה, וייתכן שנתניהו יוזמן לבית הלבן בקרוב

זמן צפייה: 04:05

גם אחרי ההודעה של ראש הממשלה בנימין נתניהו אמש על השהיית חקיקת המהפכה המשפטית, ראשי המאבק לא מתכוונים להשהות את המחאה - וגם היום (שלישי) צפויות הפגנות, צעדות ושיבושים ברחבי הארץ.

המרכיבים העיקריים באופוזיציה הודיעו שהם נכונים להידברות, והנשיא יצחק הרצוג מקבל הזדמנות שנייה לקיים הידברות בין הקואליציה לבין האופוזיציה. יש כחודש לקיים את ההידברות, כאשר בתווך יש את חג הפסח והחגים הלאומיים, בניסיון להגיע לתחילת הכנס הבא בתחילת מאי עם איזושהי תשתית של רפורמה מוסכמת.

בבית הלבן מברכים הבוקר את ישראל על עצירת החקיקה, והבוקר התראיין שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס לאפי טריגר בגלי צה"ל, ואמר כי נתניהו יוזמן בקרוב לבית הלבן, ייתכן שאחרי חג הפסח.

Whatsapp Image 2023 03 27 At 2
שוטרים ומפגינים בתל אביב, הלילה | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

נכון להבוקר, שר הביטחון יואב גלנט עדיין לא קיבל מכתב פיטורים רשמי, ורה"מ נתניהו כלל לא הזכיר את פיטוריו בנאומו אמש. גם לאחר שמכתב הפיטורים יישלח, אמורות לעבור עוד 48 שעות עד שהפיטורים ייכנסו לתוקף. גלנט מבחינתו משדר עסקים כרגיל ומקיים פגישות עבודה עם ראשי מערכת הביטחון.

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ שוחח אמש עם רה"מ נתניהו, בירך על עצירת החקיקה וקרא לו להשאיר את השר גלנט בתפקידו, "דבר שהוא חיוני לביטחון הלאומי ולהרגעת הרוחות בעת הזו". גנץ הודיע כי החליט למנות את ח"כ גדעון סער, ח"כ חילי טרופר, ח"כ אורית פרקש-הכהן ועו"ד רונן אביאני כצוות ההידברות שישלח מטעם הסיעה לבית הנשיא.

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד מינה גם הוא צוות לדיונים בבית הנשיא, והוא יכלול את ח"כ אורנה ברביבאי, ח"כ קארין אלהרר, מנכ"לית משרד רה"מ לשעבר נעמה שולץ ועו"ד עודד גזית.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2703232040' autoplay='0' credit='' desc='יו"ר ההסתדרות "עוצרים את השביתה"' poster='' kid='1_w91wu5bd' duration='']

מיד לאחר הצהרת ראש הממשלה נתניהו, שהודיע על השהיית חקיקת המהפכה המשפטית, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד התראיין במהדורה המרכזית ואמר כי בעקבות הודעת נתניהו ההסתדרות תעצור את השביתה הכללית במשק.

"אנחנו מחכים להצהרה מעשר בבוקר והיא סופסוף הגיעה", אמר בר-דוד, "נתניהו עוצר את החקיקה והוא מדבר על הידברות. אלה שני דברים שלא היו לנו אתמול. זה מספק אותנו וזה אומר שנעצור את השביתה כי זו הייתה מטרה של השביתה. מרגע זה אנחנו עוצרים את השביתה אבל ברגע זה צריך לצאת למסע איחוי בחברה הישראלית. בקצב שהדברים קורים פה אני לא חושב שזה יקרה. אם יבוא רה"מ במושב הבא וינסה לחוקק באגרסיביות - הוא ימצא את המחאה ואותנו מולו".

"חקיקה בלי הסכמה תוביל לשביתה מיידית. מבחינתי תמו כל הקיצים. אני לא רוצה לראות את מדינת ישראל חווה לילות כאלה, זה היה ליל בלהות. לקחתי בחשבון את כל ההשלכות של מהלך כזה, זה מהלך לא פשוט. ההחלטה התקבלה, יצאנו לדרך וזה הוביל לתהליך שהוביל להכרזת רה"מ. כולם התייצבו סביב הקריאה שלי לעצור את החקיקה. השביתה לא הייתה מתואמת עם נתניהו. יש גבול לציניות ולספקולציות. אני קיבלתי את ההחלטה שלי והיא הייתה לא פשוטה".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2703232037' autoplay='0' credit='' desc='נתניהו: "החלטתי להשהות כדי לנסות להגיע להסכמה רחבה"' poster='' kid='1_dw0jhveq' duration='']

בנאומו אמש אמר נתניהו כי הוא החליט להשהות את הקריאה השנייה והשלישית של החוק לשינוי הוועדה לשינוי שופטים - כדי לנסות להגיע להסכמה רחבה לקראת המושב הבא של הכנסת. "מתוך אחריות לאומית", אמר נתניהו, "מתוך הרצון למנוע את הקרע בעם, החלטתי להשהות את הקריאה השנייה והשלישית במושב הזה של הכנסת כדי לנסות להגיע להסכמה לקראת המושב הבא".

"אני רוצה לפנות לתומכי המחנה הלאומי - יש לנו את הרוב לעשות זאת לבד עם תמיכה עצומה בעם", הוסיף נתניהו, "רבבות מתומכינו הגעו הערב לירושלים כדי לתמוך ברופורמה. אני גאה בכם. אתם לא אזרחים סוג ב'. אני מעריך את זה שיצאתם לרחובות הבירה שלנו כדי להשמיע את קולכם. את הקול שלנו אף אחד לא ישתיק".