מפגינים בירושלים סורבו לעלות על הרכבת בגלל לבוש "לא מתאים"

מפגינים בירושלים סורבו לעלות על הרכבת בגלל לבוש שאינו "מתאים". לכשבאו להיכנס לתחנת הרכבת, המאבטחת והמאבטח במקום ביקשו מהם שלא להיכנס לשטח התחנה בגלל הבגדים שלבשו וכן בגלל ש"גרמו לבלאגן". רכבת ישראל: "המקרה יתוחקר"

זמן צפייה: 00:42

מפגינים בירושלים סורבו אמש (חמישי) לעלות על הרכבת בירושלים בגלל לבוש שאינו "מתאים". לכשבאו כמה מהמפגינים להיכנס לתחנת הרכבת, המאבטחת והמאבטח במקום עיכבו אותם, ביקשו מהם שלא להיכנס לשטח התחנה בגלל הבגדים שלבשו וכן בגלל ש"גרמו לבלאגן". על החולצות שלבשו נכתב: "דיקטטורה? - Xין מצב".

מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "הנחיות החברה למאבטחים הן לאפשר כניסה לתחנות הרכבת עם ביגוד הכולל כל כיתוב שהוא, למעט כזה המעודד לאלימות. המקרה הנ"ל יתוחקר ובמידה וצוות האבטחה פעל בניגוד להנחיות האמורות, יינקטו כלל הצעדים הנדרשים".

בתחילת חודש ינואר, לאחר ההפגנה נגד המהפכה המשפטית שהתקיימה בתל אביב, גילתה מפגינה שלבשה חולצה עם הכיתוב "קומי" של ארגון "קומי ישראל" המתנגד לממשלת נתניהו שהיא מחויבת להסיר את החולצה או להחביא את הכיתוב.

יממה לאחר מכן, רכבת ישראל פרסמה הנחיות חדשות לפיהן נוסע או נוסעת ימנע מלהיכנס לתחומי התחנה עם שילוט או ביגוד שמעודד "הסתה לאלימות". ברכבת הסבירו שהם מנסים להשאיר את הפוליטיקה מחוץ לתחנה. בכך למעשה, המאבטחים בשטח, הופכים למעשה להיות שומרי הסף בעל כורחם.