בניגוד לעמדת בן גביר: רה"מ הנחה להקפיא את העבודות בגולן

למרות שהשר לביטחון לאומי אמר כי יש להמשיך בעבודות להקמת הטורבינות הגולן וכי "אסור להיכנע" לאיומי המפגינים הדרוזים - שוחח נתניהו עם שייח מוואפק טריף והודיע לו כי נענה לבקשתו לחדש את העבודות עד לאחר חג הקורבן

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (שבת) כי שוחח עם שייח מוואפק טריף, ועדכן כי הוחלט להיענות לבקשתו ולהימנע מחידוש העבודות ברמת הגולן עד לאחר חג הקורבן - זאת בניגוד לעמדת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שטען כי "אסור להיכנע" וכי יש להמשיך את העבודות חרף מחאות בני העדה הדרוזית. בן גביר אמר בדיון לראשי מערכת הביטחון: "אתם מגנים את נוער הגבעות - אבל נכנעים לאיומים מצד הדרוזים?".

מלשכת נתניהו נמסר: "החלטת ראש הממשלה התקבלה לאור המלצת ראש שירות הביטחון הכללי ומפכ״ל משטרת ישראל. השר לביטחון לאומי הביע את דעתו שצריך להמשיך את העבודות גם מחר. ראש הממשלה הנחה לפעול במהלך הימים הקרובים לקידום פתרונות למצוקת התכנון והדיור בישובים הדרוזים בכרמל ובגליל, שפוגעת בעדה הדרוזית כולה, לרבות בצעירים משוחררי צה״ל התורמים לביטחון המדינה".

Izwldg
השר בן גביר, רה''מ נתניהו | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כזכור, השבוע הפגינו אלפים מבני העדה הדרוזית בצפון הגולן וקראו לנתניהו לעצור את העבודות להקמת טורבינות הרוח. תחילה הנחה קצין בדרג נמוך לעצור את העובודות, אך השר בן גביר אמר ששוחח עם המפכ"ל - והורה על המשך העבודות. המפכ"ל המליץ לראש הממשלה בנימין נתניהו להורות על הפסקת העבודות - בניגוד לעמדת בן גביר.

העימותים בגולן
העימותים בגולן | צילום: אייל מרגולין
העימותים בגולן דרוזים טורבינות
ניידת הרוסה לאחר ההתפרעות

בימים האחרונים איימו המפגינים הדרוזים להסלים את המחאה. בעקבות זאת, המליצו ראש המל"ל, ראש שב"כ ומפכ"ל המשטרה לראש הממשלה שלא להמשיך את העבודות מחר. השר בן גביר אמר בהערכת המצב כי "העדה הדרוזית היא חשובה, אבל אסור להיכנע לאיומים".