החשש של גנץ והסירוב ללפיד: מחלוקות באופוזיציה לקראת ההפגנה

נתניהו פרסם סרטון שבו ביקש "להרגיע את הרוחות" לקראת העברת הרפורמה במערכת המשפט, ובינתיים באופוזיציה נערכים להפגנה בכיכר הבימה, כאשר לפיד החליט שלא להגיע - ואילו גנץ החליט ברגע האחרון להתייצב בהפגנה מבלי לנאום

זמן צפייה: 01:39

חילוקי דעות נרשמו היום (שישי) באופוזיציה לקראת ההפגנה המתוכננת במוצאי שבת בכיכר הבימה בתל אביב נגד הרפורמה במערכת המשפט. ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר השבוע בריאיון בחדשות 13 כי לא יגיע להפגנה וכן כי יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ לא יגיע. עם זאת, פחות מיממה לאחר מכן סתר אותו גנץ ואמר כי כן יגיע.

ברקע הדברים עומד סירוב מארגני ההפגנה לאפשר למנהיגי האופוזיציה לנאום, מה שככל הנראה הניא את לפיד מלהגיע. בסביבתו של גנץ הייתה הסתייגות מחשש שההפגנה תכלול דגלי פלסטין, כפי שהיה בשבוע שעבר ובתגובה לאמירתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כי על המשטרה לפעול נגד מניפי הדגל. בנוסף, בסביבת גנץ חששו ממסרים נוספים שאיתם גנץ אינו מעוניין להזדהות, אך כאמור הוא החליט כן להגיע.

הפגנה נגד ממשלת נתניהו בתל אביב
ההפגנה נגד הרפורמה במע' המשפט | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

מוקדם יותר היום פרסם ראש הממשלה בנימין נתניהו סרטון בו התייחס לרפורמה במערכת המשפט - כתגובה לנאומה של נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות. זאת, על אף שבלשכתו של נתניהו אמש לא רצו להגיב ישר אחרי הנאום, בין היתר בגלל מצבו המשפטי. נתניהו אמר כי "אני ער לכך שהנושא הזה מעורר מחלוקות וויכוחים נוקבים בציבור וסערת רגשות, אז אני רוצה להביא דברים על דיוקם. רוב גדול בציבור מסכים שיש צורך לערוך תיקונים במערכת המשפט ואכיפת החוק".

גם שר התרבות והספורט מיקי זוהר התייחס לרפורמה ואמר בריאיון ל"אלמוג בשישי": "הייתי מאוד עצוב לראות את חיות נושאת נאום פוליטי לכל דבר. לא מתפקידה להיכנס לשיח הפוליטי ולא לרמוז לאנשים להתקומם. כל מי שאומר שהרפורמה תפגע במערכת המשפט - פשוט לא אובייקטיבי. הרפורומה תאזן בין הרשויות".

רה''מ בנימין נתניהו
רה''מ בנימין נתניהו

בתוך כך, המשטרה נערכת באופן חסר תקדים להפגנה שתיערך מחר. הערב פורסם ב"שישי עם אילה חסון" כי ההודעה החריגה שהמשטרה הוציאה השבוע אודות חשש מהפרות סדר נבעה ממידע מודיעיני על כוונה להפגין ולהפר את הסדר ליד ביתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין.

ההתראות שהגיעו למשטרה כוללות גם מידע בנוגע לכרזות שבהן הסתה נגד נתניהו ולוין, ובמשטרה עדכנו את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בהתראות. ברור למשטרה שיש קומץ שמעוניין לחסום את הצמתים במהלך ההפגנה, אך המכת"זיות והפרשים יישארו במחוז, כמו בהפגנות קודמות, והם לא יהיו ברחובות אלא אם כן יתעורר בהם צורך.