הפגנות, חסימות ושיבושים בנתב"ג: המחאה מתחדשת

לקראת המראת נתניהו לברלין, צפויים מאות מפגינים לשבש את התנועה בצירים שמובילים לנתב"ג ובתוכו - בין טרמינל 1 ל-3 - החל מ-12:30. מחר: "יום שיבוש" נוסף שיכלול גם כן הפגנות, צעדות וחסימות בכל רחבי הארץ. מחאות גם בחו"ל: "3,000 שוטרים יאבטחו את רה"מ בביקורו בגרמניה"

זמן צפייה: 03:31

שבוע אחרי שמפגינים ניסו לשבש את המראתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לרומא, הבוקר (רביעי) שוב צפויים שיבושים וחסימות בנמל התעופה בן גוריון לקראת נסיעת ראש הממשלה ורעייתו לברלין אחר הצהריים. מאות מוחים צפויים להגיע מ-12:30 עם אופנועים וכלי רכב פרטיים כדי לשבש את התנועה בצירים שמובילים לנמל התעופה ובתוכו - בין טרמינל 1 לטרמינל 3.

יצוין כי היום אמורים לעבור בנתב"ג כ-60 אלף נוסעים - ממריאים ונוחתים. כ-8,500 מהם צפויים להמריא מטרמינל 1. בשל כך, פרסמו ברשות שדות התעופה הודעה לטסים שלפיה מומלץ להקדים את ההגעה לטיסות. "רשות שדות התעופה תעשה ככל הניתן בכדי לאפשר לטסים לטוס במועד שנקבעה טיסתם, וקוראת לציבור הטסים להקדים ולהגיע לנתב"ג ומומלץ להגיע ברכבת ישראל", נמסר. ממובילי המחאה נמסר כי הרכבות לא ייחסמו, והצטרפו להמלצה של רשות שדות התעופה להגיע לנמל התעופה ברכבת.

כמו כן, מפקד מחוז מרכז במשטרה ניצב אבי ביטון קרא: "צירי התנועה בגזרת מרחב נתב״ג מוגדרים צירי חירום ויש להשאירם פנויים לכוחות הבטחון בכל עת, לצד מימוש זכות המחאה. משטרת ישראל רואה בזכות המחאה אבן יסוד במדינה דמוקרטית ולכן אנו מאפשרים לכל אזרח לממש את זכותו הבסיסית להפגין".

עם זאת, הדגיש כי "יש משמעות מיוחדת לצירי נתב"ג, כאשר ניסיון לחסום צירים אלה עלול לעכב הגעתם של כוחות הצלה בחירום ובכך לסכן עשרות אלפי נוספים בטיסות הממריאות ונוחתות בשדה מדי יום".

ראש הממשלה נתניהו ורעייתו לפני טיסה
ראש הממשלה נתניהו ורעייתו לפני טיסה לעצרת האו''ם בניו יורק | צילום: אבי אוחיון, לע''מ (ארכיון)

כמו כן, מחר צפוי "יום שיבוש" נוסף שיכלול גם כן הפגנות, צעדות וחסימות תנועה בכל רחבי הארץ. עם זאת, יתקיימו מחאות גם מחוץ לישראל - מול שגרירויות ארצות הברית, בריטניה, צרפת וגרמניה, ומפגינים מתכננים למחות בנמל התעופה בברלין, עם נחיתתו של נתניהו הערב. משטרת גרמניה הודיעה אמש כי לפחות 3,000 שוטרים יאבטחו את ראש הממשלה ואת פמלייתו בעת הביקור המתוכנן במדינה.

גורמים בגרמניה אמרו לחדשות 13 כי יביעו את דאגתם מחוקי המהפכה המשפטית, וזו למעשה הסוגייה שתעמוד במרכז הביקור. לוח הזמנים הצפוי: מחר מתוכננות שתי פגישות מדיניות, עם הקנצלר אולף שולץ ועם נשיא גרמניה פרנק ואלטר-שטיינמאייר. מבחינת ישראל, איראן היא גולת הכותרת של הביקור, אך מצד גרמניה, כאמור המהפכה המשפטית תעמוד במוקד. כמו כן, בישראל מעוניינים לעסוק בעסקת הנשק של "חץ 3".

בינתיים, אמש התקיים דיון בפרלמנט של האיחוד האירופי על חוקי המהפכה המשפטית - שם תקפו את המהלך. בין היתר, סגנית נשיא הפרלמנט האירופי, אמרה כי "החקיקה הזאת תשים סוף לדמוקרטיה הישראלית כפי שאנחנו מכירים אותה". שר החוץ האירופי ג’וזף בורל, ששוחח היום גם עם שר החוץ אלי כהן, אמר כי "זו לא התערבות שלנו בענייני הפנים של ישראל, אלא התעניינות ודאגה לדמוקרטיה הישראלית".