לפיד: "מוקמת פה ממשלה שלא תוכל למשול"

ראש הממשלה תקף את ממשלתו המתגבשת של נתניהו, ובפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו הוא כתב: "זו ממשלה משוגעת. אמירה קשה, אבל אין דרך אחרת לתאר את מה שקורה סביבנו". בנוסף התייחס לפיד להעברת סמכויות המנהל האזרחי לסמוטריץ': "למנתחלים הכי קיצוניים יהיה שר משלהם"

זמן צפייה: 01:06

ראש הממשלה יאיר לפיד תקף הבוקר (שישי) את ממשלתו המתגבשת של ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, בעזרת פוסט בפייסבוק בו כתב: "מוקמת פה ממשלה משוגעת. זו אמירה קשה, אבל אין דרך אחרת לתאר את מה שקורה סביבנו. נתניהו חלש, נסחט בידי שותפים צעירים ונחושים ממנו. הם יוצרים מבנה ניהולי שאי אפשר יהיה לנהל, ממשלה שלא תוכל למשול".

"ממשלה היא גוף שאמור לנהל את חיינו, לעשות בהם סדר, לקבוע סדר עדיפויות", כתב לפיד, והמשיך לתאר את תפקידה של הממשלה כפי שהוא רואה אותו: "המציאות משתנה ללא הרף, אז הממשלה צריכה לייצר בתוכה יציבות, לאזן בין כוחות שונים – הבריאות והכלכלה, הבטחון ויחסי החוץ, הטווח הקצר והטווח הארוך. אלה משימות גדולות, מורכבות, שהאיזון ביניהן הוא קריטי. המערכת מטבעה נוטה לזעזועים, תפקידם של ראש הממשלה והשרים הוא לייצב אותה, לוודא שהיא פועלת לטובת האזרחים".

רה''מ יאיר לפיד עם פעילי יש עתיד בגשר קק''ל
רה''מ יאיר לפיד עם פעילי יש עתיד בגשר קק''ל | צילום: אלעד גוטמן

לפיד יצא הבוקר עם חברי סיעת יש עתיד ופעילי המפלגה אל הגשרים והצמתים ברחבי הארץ, וקרא "לעצור את הטירוף ולהילחם על המדינה". על חלוקת הסמכויות של משרד החינוך על ידי נתניהו למספר בעלי תפקידים שונים כתב לפיד בפייסבוק: "היה משרד, עכשיו הוא פורק. יהיה עדיין בניין עם חניה צמודה לאדם שיקראו לו "שר החינוך", אבל כל סמכויותיו רוקנו וחולקו לאחרים".

"אבי מעוז קיבל את התוכניות החיצוניות ו-2 מיליארד שקל, אורית סטרוק את התרבות היהודית, סמוטריץ' את המינויים במועצת המורים, החרדים את החינוך החרדי, עכשיו יהיה גם שר נוסף מטעם ש"ס בתוך משרד החינוך. מה הוא יעשה שם? מה אתם חושבים שהוא יעשה שם?".

"אותו דבר הם עושים במשרד הביטחון. למתנחלים הכי קיצוניים יהיה בתוך המשרד שר משלהם. סמוטריץ' יהיה אחראי על המנהל האזרחי, ימנה אלוף מטעמו שיישב בפורום מטכ"ל. פלוגות מג"ב ביהודה ושומרון יועברו לסמכותו של בן גביר. שר הבטחון כבר לא יהיה המפקד שלהן. סמוטריץ', אגב, יקבל גם את האגף במשרד הבטחון שאחראי על תקציבי ההתנחלויות. למה הוא רוצה אותו? למה אתם חושבים שהוא רוצה אותו?".

בנימין נתניהו ואריה דרעי
בנימין נתניהו ואריה דרעי | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

רה"מ המשיך ותקף את חברי הממשלה הצפויה: "בן גביר, עבריין אלים שהורשע בתמיכה בטרור ולא שירת יום אחד בצבא יהיה אחראי על המשטרה ומג"ב. ינהל פעילות מבצעית באיזורים הכי נפיצים במזרח התיכון. אריה דרעי, שלקח שוחד במשרד הפנים וישב בכלא, חוזר למשרד הפנים. לפי ההסכם הקואליציוני בעוד שנתיים הוא יהיה שר האוצר. עבריין סדרתי שהורשע זה עתה בעבירות מס חמורות, יהיה אחראי על רשות המיסים. בינתיים יהיה לנו את סמוטריץ', שר האוצר שהכריז שינהל את הכלכלה לפי חוקי התורה. אני לא יודע מה זה אומר, אבל די ברור מי הולך להרוויח מזה".

לבסוף אמר לפיד: "הממשלה הזו היא לא אירוע נורמלי. היא אפילו לא מייצגת את תוצאות הבחירות. הליכוד הפך לשותף זוטר בממשלה של עצמו, נתניהו בשיא חולשתו, הקיצונים דוחפים את המערכת למקומות הזויים. אם היתה מוקמת פה ממשלה נורמלית, היינו נותנים לה ימי חסד. זה לא המצב. לא כשהנפגעים העיקריים הם הילדים שלנו והחיילים שלנו. אנחנו נצא לגשרים, לצמתים, לרחובות. אנחנו נגן על בתי המשפט, על צה"ל, על בתי הספר. אנחנו נאבקים על המדינה שלנו ואין לנו שום כוונות לוותר".

פעילי יש עתיד בגשר קק''ל
פעילי יש עתיד בגשר קק''ל | צילום: אלעד גוטמן

בגשר קק"ל, לשם הגיע עם פעילי יש עתיד, אמר לפיד: "אנחנו פה כדי להגיד לממשלה החדשה שקמה אנחנו לא פראיירים שלכם, אנחנו לא פה רק בשביל לשלם לכם מיסים ולשלוח את הילדים שלנו לצבא בשביל שלטון שלא שולח את הילדים שלו לצבא".

עוד הוסיף לפיד: "מה שמוקמת עכשיו זו לא ממשלת ליכוד ולא ממשלת ימין, זו הממשלה הקיצונית והמטורפת ביותר בתולדות המדינה. אנחנו נלחמים על המדינה האהובה שלנו, אנחנו נלחמים על הדמוקרטיה שלנו , אנחנו נלחמים על החיילים שלנו, ואנחנו נלחמים על העתיד של הילדים שלנו, אנחנו לעולם, לעולם, לעולם לא נוותר".