בצל השבעת הממשלה: אלפים הפגינו מחוץ לכנסת וברחבי הארץ

כ-3,000 בני אדם מחו מחוץ לכנסת על רקע צאתה לדרך של ממשלת נתניהו השישית, ומאות שלטים בצבעי הגאווה עם המסר "האהבה תנצח" נתלו ברחבי הארץ במחאה על השבעת הממשלה. האגודה למען הלהט"ב קיימה הפגנה מול קריית הממשלה בת"א: "זאת השעה של כולנו לעמוד בקול ברור נגד האפליה והשנאה"

זמן צפייה: 02:49

כ-3,000 מפגינים הגיעו הבוקר (חמישי) לגן הוורדים מול הכנסת בירושלים, כדי למחות בעת שראש הממשלה הנכנס בנימין נתניהו מציג את ממשלתו. בנוסף נערך מפגן תמיכה גם בקהילה הגאה, כאשר מאות שלטים בצבעי הגאווה נתלו ברחבי הארץ במחאה על השבעת הממשלה עם המסר "האהבה תנצח" - זאת בעקבות החתימה על ההסכמים הקואליציוניים והדאגה לחברי הקהילה מהסעיף שיאפשר להפלות אותם ומיעוטים נוספים.

ב-18:00 החלה הפגנת האגודה למען הלהט"ב מול קריית הממשלה בתל אביב, כאשר מאות מפגינים חסמו את צומת עזריאלי ואת הירידה לנתיבי איילון דרומה.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2912222018' autoplay='0' credit='' desc='הפגנת הקהילה הגאה בתל אביב' poster='' kid='1_suwvgu2q' duration='']

אמש פרסמו מארגני המחאה בקריית הממשלה קריאה לציבור לבוא ולהפגין. הם כתבו: "אחרי שמפקירים את הזכויות שלנו, מנסים להחזיר אותנו לארון ומדירים אותנו מהמרחב הציבורי, זאת השעה של כולנו, חברי חברות הקהילה הגאה וכל מי שתומך בישראל שווניות וסובלנית, לעמוד בקול ברור נגד האפליה והשנאה".

"אז מה היה לנו מאז הבחירות? עקירת סמכויות ממשרד החינוך והעברתן לידי מפלגה שמבקשת להילחם בלהט"ב; התחייבות קואליציונית לשנות את חוק איסור אפליה כדי שעסקים יוכלו להפלות להט"ב; רשימות שחורות של להט"ב בתקשורת".

מחאת הקהילה הגאה בצומת עזריאלי לאחר הקמת הממשלה
מחאת הקהילה הגאה בצומת עזריאלי לאחר הקמת הממשלה

עוד נאמר כי המחאה מתקיימת על רקע "התבטאויות מזעזעות של שותפים בכירים בקואליציה. מול ניסיונות מוצהרים וקונקרטיים לפגוע בחיים שלנו - זה הזמן לומר באופן שלא משתמע לשתי פנים: לא נהיה אזרחים סוג ב' ונילחם על המקום שלנו במדינת ישראל".

[brightcove_iframe video_id='news-part-2229120145' autoplay='0' credit='' desc='ח"כ בועז טופורבסקי מתעמת עם פעיל ליכוד' poster='' kid='1_xdfdwlrd' duration='']

אלפים מפגינים בגן הוורדים נגד הממשלה החדשה
אלפי מפגינים בגן הוורדים נגד הממשלה החדשה | צילום: רויטרס

שלטי ''האהבה תנצח'' ברחבי הארץ
שלטי ''האהבה תנצח'' ברחבי הארץ

עיקר הזעם מגיע לאחר התבטאויותיה של השרה למשימות לאומיות הנכנסת אורית סטרוק, שאמרה כי "רופא או רופאה שצריכים לתת טיפול כזה או אחר שנוגד את אמונתם הדתית, כל עוד יש מספיק רופאים אחרים שיכולים לתת את השירות הזה – אין לכפות עליו".

סטרוק הוסיפה: "בבסיס, חוקי איסור האפליה לא נועדו כדי להגיע למקרים מוזרים כפי שקורה היום, אבל משפטנים הביאו אותנו עד הלום". סטרוק הסבירה כי התיקונים נוגע מבחינתם לשלושה היבטים: לאפשר הפרדה מגדרית באירועים בהם הציבור מעוניין בכך באופן שלא ייחשב כאפליה, בניית שכונות מגורים לציבור הדתי, באותו אופן שכיום בונים עבור ציבור ערבי בדואי או חרדי, כך לדברי סטרוק, והאחרון "נוגע לחופש של אדם להימנע מפעולות שנוגדות את אמונתו ואת ההלכה שהוא מחויב אליה".