"הבעיות מטויחות": הממשלה נגד מצלמות זיהוי הפנים של המשטרה

פרסום ראשון: המשטרה הגישה בקשה לשרי הממשלה לאשר את הצבתן של מצלמות זיהוי פנים ביומטריות חדשות - אך נתקלה בביקורת קשה בישיבת הממשלה. הנושא עלה יחד עם כוונת המשטרה להרחיב את פריסת מצלמות "עין הנץ" בכבישי הארץ, אך בעקבות בקשה זו ביקשו שרי הממשלה לדעת אילו מנגנוני אכיפה ופיקוח יהיו למשטרה על המידע שיאסף באמצעות המצלמות ויתרה על כן - איזה עונש ינתן לשוטר שיפר אותם

זמן צפייה: 01:39

המשטרה הגישה בקשה לשרי הממשלה לאשר את הצבתן של מצלמות פנים ביומטריות חדשות - אך נתקלה בביקורת קשה בישיבת הממשלה, כך פורסם הערב (ראשון) לראשונה במהדורה המרכזית. הנושא עלה יחד עם כוונת המשטרה להרחיב את פריסת מלצמות "עין הנץ" בכבישי הארץ, אך בעקבות בקשה זו ביקשו שרי הממשלה לדעת אילו מנגנוני אכיפה ופיקוח יהיו למשטרה על המידע שיאסף באמצעות המצלמות ויתרה על כן - איזה עונש ינתן לשוטר שיפר אותם.

שרי הממשלה יצאו במהלך הישיבה נגד ההצעה בפני נציג המשטרה. כך למשל שר המשפטים יריב לוין אמר היום במהלך הישיבה כי "צריך ענישה קשה מאוד למי שחורג מהסמכות. כשיש בעיות הן מטויחות". גם שר התרבות והספורט מיקי זוהר טען דברים דומים ואמר: "אם לא תתלווה לחקיקה ענישה חמורה למפרים - זה לא יעבוד".

המפכ''ל קובי שבתאי
המפכ''ל קובי שבתאי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"כשהמשטרה מבקשת עוד כלי חודרני עולה החשש של איך לשמור על המידע", הביע את דאגתו מההצעה גם שר החינוך יואב קיש. השרים הוסיפו כי הנושא חשוב והטכנולוגיה היא הכרחית, אך לאור מקרי עבר חוששים שלא יהיה פיקוח על מצלמות הפנים, והן יוכלו לשמש גם למעקב אחרי אנשים ולשימושים אחרים, וביקשו מהמפכ"ל קובי שבתאי שיעביר תוך 24 שעות דו"ח ובו כל ההפרות הטכנולוגיות של המשטרה בשבע השנים האחרונות, לפני שיאשרו את הצעת החוק.

עוד ביקשו השרים לקבל מראש את פירוט העונשים שיקבל שוטר שיחרוג מסמכותו - שלא כמו במקרים אחרים בהם נעשה שימוש אסור אך אף אחד במשטרה לא שילם את המחיר על המחדל.