כ"ץ על מחאת הטייסים: "מעשה חמור שמקרב סכנת מלחמה"

שר האנרגיה תקף את הטייסים, לאחר שפורסם כי חלקם שוקלים להפסיק להגיע לאימונים במחאה על המהפכה המשפטית, וכתב כי "הטייסים מעודדים את נסראללה לחשוב שלישראל לא תהיה לה היכולת להנחית מכת מנע"

זמן צפייה: 02:04

לאחר הפרסום כי הטייסים מתכוונים להחריף את צעדיהם במחאה על חקיקת המהפכה המשפטית, שר האנרגיה ישראל כ"ץ תקף היום (שישי) וכתב כי "זהו מעשה חמור שמקרב סכנת מלחמה". כ"ץ מצטרף לקו שמוביל ראש הממשלה בנימין נתניהו שהקלטות שלו פורסמו בחדושת 13 בהן אמר כי "הסרבנות תשבית את צה"ל".

כ"ץ הטיח בטייסים אחריות למלחמה אפשרית וכתב בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו: "הטייסים שמצהירים שיסרבו לשרת בצה"ל בגלל התנגדות לחקיקה המשפטית מעודדים את נסראללה לחשוב שאם יתקוף את ישראל, לא תהיה לה היכולת להנחית מכת מנע או לשתק את מקורות ירי הטילים".

Whatsapp Image 2023 03 07 At 1
טקס סיום קורס טייס | צילום: רויטרס

אתמול פורסם בחדשות 13 כי בצה"ל נערכים לשבוע מתוח ולהסלמה במחאת טייסי המילואים. הטייסים מתכוונים להחריף את צעדיהם בעקבות התקדמות חקיקת ביטול עילת הסבירות לקריאות שנייה ושלישית. לאחר הקלטות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שפורסמו בחדשות 13, מאבק הטייסים בחקיקה צפוי להחריף.

בצה"ל נערכים לשבוע מתוח ולהסלמה במחאת טייסי המילואים. בשבוע שעבר כ-400 טייסים השתתפו בכנס בנושא בו שמעו על עילת הסבירות והמשמעות של הצעות החוק. רבים מהם הביעו עמדה כי אם עילת הסבירות תעבור, הדבר יקשה עליהם להמשיך ולהגיע לאימוני המילואים - מה שיוביל לירידה ברמת הכשירות המבצעית שלהם. חלקם אמרו כי "הקו האדום" מבחינתם הוא פיטורי היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה.

רה''מ בנימין נתניהו
רה''מ בנימין נתניהו | צילום: מארק ישראל סאלם, פלאש 90

על-פי ההערכות בצה"ל, בשבוע הקרוב צפויים כמה טייסים, ייתכן שעד עשרה, לא להגיע לאימוני כשירות. לדבר יש השפעה על הכשירות שלהם לתקוף בסוריה או בעזה, או להתכונן למלחמה הבאה - מה שיחייב את הרמטכ"ל הרצי הלוי ומפקד חיל האוויר תומר בר לקבל החלטות אם לנקוט צעדים משמעתיים. בתוך כך, ישנה התארגנות של 600 קצינים ולוחמים מסיירת צנחנים שתומכים במהלכי אי-ההתייצבות למילואים של אנשי סיירת צנחנים.