גפני: "בלי פסקת ההתגברות לא תהיה קואליציה, צריכים עליון חלש"

התבטאויות יוצאות דופן של רבנים בכירים וראשי המפלגות החרדיות נרשמו הלילה רגע לפני חידוש המשא ומתן הקואליציוני. באירוע ההודיה לסיום מערכת הבחירות של דגל התורה נשמע יו"ר המפלגה תוקף בחריפות את בכירי הממשלה היוצאת. במקביל, הרב הראשי יצחק יוסף, מבכירי הרבנים של ש"ס, קרא גם הוא לחוקק את פסגת ההתגברות ולהגביל את בג"צ. ליברמן בתגובה: "קורא לרה"מ להשהות את הרב הראשי לאלתר ולאחר הליך השימוע גם לפטרו"

זמן צפייה: 01:32

ישראל בדרך לממשלה חדשה: התבטאויות יוצאות דופן של רבנים בכירים וראשי המפלגות החרדיות נרשמו הלילה (בין שבת לראשון) רגע לפני חידוש המשא ומתן הקואליציוני על הרכבת הממשלה הבאה, בין הליכוד והסיעות השונות. בתוך כך, במסגרת אירוע ההודיה לסיום מערכת הבחירות של דגל התורה, נשמע הרב משה גפני תוקף בחריפות את בכירי הממשלה היוצאת, תוך שהוא מדגיש כי בלי פסקת ההתגברות - "לא תקום ממשלה".

"הבטחנו במערכת הבחירות ואנחנו עומדים על זה גם כעת בשיחות המו"מ עם הליכוד, כל הגזירות של הצמד ליברמן ובנט יבוטלו לאלתר. שכר המורים/המורות והגננות יושוו לזה של החינוך הממלכתי ובלי פסקת ההתגברות לא תקום ממשלה. לא מעניין אותי יותר מה יכתבו עלינו בתקשורת", אמר גפני שהדגיש: "אנחנו צריכים את בית המשפט העליון, אבל שיהיה חלש".

בהמשך, יו"ר ועדת הכספים לשעבר תקף פעם נוספת את שר האוצר ליברמן ואת ראש הממשלה לשעבר בנט: "אותו רשע מרושע ליברמן בגיבוי בנט הגנב שנמצא במערה שלו ברעננה שעלתה לכולנו 50 מליון שקל, ומשם כל פעם שיש משהו עם הציבור החרדי הוא (בנט - אב"ח) מוציא את האף שלו. הוא, שנסע לפוטין כראש ממשלה באמצע יום השבת, הוא ואלקין, עם חילול שבת על כלום. אז הוא בא להגיד שלא צריך לעזור לתלמידי ישיבות ולאברכים. מי שואל אותך בכלל? תחזור למערה שלך".

הראשון לציון, הרב הראשי לישראל, יצחק יוסף
זו ההזדמנות לתקן דברים''. הראשון לציון, הרב הראשי לישראל, יצחק יוסף | צילום: דוד כהן, פלאש 90

הראשון לציון, הרב יצחק יוסף, מבכירי הרבנים של ש"ס קרא גם הוא בדרשה השבועית שלו לחוקק את פסגת ההתגברות ולהגביל את בג"צ. זאת, כדי שניתן יהיה אפילו לשנות את חוק מי הוא יהודי. "צריך לעשות את פסקת ההתגברות שנתגבר על בג"צ. צריך לנצל את ההזדמנות הזו. לא הייתה ממשלה כזו עם 32 חברי כנסת חרדים ודתיים כמו בממשלה הזאת מעולם. מי יודע, אולי יש הזדמנות לתקן את חוק מי הוא יהודי. זו ההזדמנות לתקן דברים", אמר הרב יצחק יוסף.

שר האוצר ליברמן השיב לדבריו של הראשון לציון, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "הרב הראשי מתפקד כפוליטקאי ראשי. הקריאות החוזרות ונשנות מצד הרב הראשי, יצחק יוסף, בדבר החלטות פוליטיות, הן לא פחות ממקוממות. יוסף שקרא אמש לחוקק את פסקת ההתגברות, שהוא חוק שנוי במחלוקת, חוטא באופן מלא לתפקידו שאמור להיות נקי מפוליטיקה ומסחטנות זרה".

עוד הוא כתב: "זהו לא ניסיון ההתערבות הראשון של הרב הראשי, שרק לפני מספר ימים גם התערב במו״מ הקואליציוני וקרא להגדיל פי שלושה וארבעה את קצבת האברכים, ולכן אני קורא לראש הממשלה להשהות אותו לאלתר ולאחר הליך השימוע גם לפטרו, וזאת עוד לפני הקמת ממשלה חדשה".

גם יו"ר יהדות התורה הרב יצחק גולדקנופף התייחס לסוגיית פסקת ההתגברת במהלך כינוס שנערך אתמול להוקרה לפעילי מטה "אגודת ישראל". הוא הדגיש כי "ישנה התקדמות משמעותית לכיוון הקמת ממשלה, אנו עומדים על הדרישות בנושאים העקרוניים" ובין הדברים מנה את התיקון הנדרש עם תוספת פסקת ההתגברות, השוואת תנאיהם של עובדי ההוראה והתלמידים בחינוך החרדי, ושאר הנושאים הרוחניים. "בלי זה אין לנו מה לחפש בממשלה, התפקידים הם חשובים אבל הם דבר משני והעקרונות שלנו הם בראש סדר העדיפויות".