תוצאות כמעט סופיות: גוש הימין - 58, גוש "חוסם נתניהו" - 62

ועדת הבחירות המרכזית סיימה את ספירת הקולות, למעט שש קלפיות שבהן התגלה חשד לפגיעה בטוהר הבחירות. תוצאות האמת יוגשו לנשיא ב-10 במארס, וייתכנו שינויים בשל תהליכי בקרה שמבצעת הוועדה

זמן צפייה: 05:29

ועדת הבחירות המרכזית פרסמה היום (חמישי) את התוצאות הלא-רשמיות של הבחירות לכנסת ה-23. זאת, לאחר ספירת כלל הקולות למעט שש קלפיות שבהן עלה חשש לפגיעה בטוהר הבחירות. הוועדה ממשיכה לבצע הליכי בדיקה ובקרה, וייתכן כי יחולו שינויים בתוצאות האמת - שיפורסמו בעשרה במארס ויוגשו לנשיא המדינה.

מהתוצאות עולה כי הליכוד מקבלת 36 מנדטים, כחול לבן עם 33 מנדטים, הרשימה המשותפת - 15 מנדטים, וש"ס עם 9 מנדטים. העבודה-גשר-מרצ, יהדות התורה וישראל ביתנו עם 7 מנדטים כל אחת, וימינה - 6 מנדטים. גוש הימין עומד על 58 מנדטים, ואילו גוש המרכז-שמאל - 55. כאמור, תהליכי הבדיקה של הוועדה צפויים להימשך, ועשויים להשפיע על תוצאות האמת.

שיעור ההצבעה עמד על 71.46%, לאחר ש-4,612,007 מימשו את זכות ההצבעה. מספר הקולות הכשרים עומד על 4,586,954.

בני גנץ ובנימין נתניהו מצביעים בקלפי
בני גנץ ובנימין נתניהו מצביעים בקלפי | צילום: רויטרס

הליכוד פנתה לוועדה בבקשה לעיין בכל הפרוטוקולים והגיליונות של הקלפיות במטרה לאמת שגיאות ברישום תוצאות הבחירות והקלדתן בכל הקלפיות. "הליכוד מצפה שעד שמסמכים אלו לא ימסרו לו כדין ולא ימוצו הליכי העיון ותיקון שגיאות בהקלדת התוצאות - ועדת הבחירות תימנע מפרסום התוצאות", נמסר.

יו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס לסיום ספירת הקולות: "במדינה דמוקרטית, יש לכבד את תוצאות הבחירות והכרעת הבוחר. ולא פחות מכך את עבודת הוועדה הממלכתית האמונה עליהן".

אורלי עדס, מנכ''לית ועדת הבחירות
אורלי עדס, מנכ''לית ועדת הבחירות | צילום: חדשות 13

בתוך כך, מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ' קיים הערכת מצב בנושא השלכות הנחיותיו של משרד הבריאות על פעילותה השוטפת של הכנסת - הצפויה לשוב לפעילות כבר באמצע החודש, וכן על טקס השבעת חברי הכנסת הצפוי להיערך ב-16 במארס.

הוחלט כי אירוע ההשבעה ייערך לראשונה ללא קהל ביציעים. למעט בני ובנות זוגם של המוגדרים כסמלי השלטון, בוטלו הזמנותיהם של סגל א׳' הסגל הדיפלומטי, חברי כנסת לשעבר והקהל הרחב. נוסף לכך, תצומצם למינימום הנדרש כניסתם של יועצים פרלמנטריים ויועצי שרים ביום זה למשכן.

בנוגע להתנהלות השוטפת של הכנסת, הוחלט כי מיום ראשון הקרוב יבוטלו כל הסיורים והביקורים של גורמים חיצונים בכנסת, בהם בתי ספר, תיירים וקבוצות מאורגנות. כל מבקר שאינו קבוע יידרש לחתום על הצהרת כניסה למשכן, אשר תאושר ע"י קצין הכנסת. בהצהרה זו יתחייב המבקר שלא ביקר בשבועיים האחרונים בחוץ לארץ.