מפגינים ניסו להדביק עצמם לרצפה בכנסת; מחאה מול בית היועמ"שית

זמן קצר לפני תחילת הדיון על עילת הסבירות, ניסו מפגינים להיכנס למליאה - ופונו בכוח על-ידי מאבטחים. יו"ר הכנסת אוחנה: "הכנסת לא תהיה איילון". בצעד חריג: יציע הציבור נסגר "מחשש להפרות סדר". בת"א: עשרות הפגינו מול ביתה של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה. תיעוד מצומת כרכור: נהג נסע בפרעות אל עבר מפגינים

זמן צפייה: 03:31

טרם החל הדיון בכנסת על עילת הסבירות היום (שני), ניסו מפגינים להיכנס למליאה - ופונו בכוח על-ידי משמר הכנסת. חלק מהמוחים ניסה להדביק את עצמו לרצפה - ושלושה מהם עוכבו לחקירה. זמן קצר קודם לכן, בצעד חריג, הודיע קצין הכנסת כי יציע הציבור יהיה סגור "מחשש להפרות סדר". עשרות מחו גם מחוץ למשכן, וכמאה תומכי רפורמה הפגינו מול ביתה של היועמשי"ית גלי בהרב-מיארה. כמו כן, בהפגנה שהתרחשה בצומת כרכור תועד אדם נוסע בפרעות, ועובר עם רכבו בין המפגינים.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2307102241' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד: נהיגה בפרעות בין מפגינים בצומת כרכור' poster='' kid='1_wb6hrz6g' duration='23']

מדוברות הכנסת נמסר כי "נוכח חומרת האירוע חסר התקדים שאירע הערב בכניסה למליאה, שבגינו אף הוגשה תלונה למשטרה מטעם משמר הכנסת - קיים קצין הכנסת בדיקה שממנה עולה כי חברי הכנסת מירב כהן ונאור שירי הם אלו שהזמינו את המתפרעים למשכן. בכנסת מדגישים כי הנושא יטופל גם בוועדת האתיקה מכח סמכותה על פי החוק".

מפגינים מול הכנסת, בזמן ההצבעה על ''עילת הסבירות'' | צילום: חיים גולדברג

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה התייחס למהומות: "אני מגבה ומשבח את קצין הכנסת, משמר הכנסת וסדרני הכנסת שלא נתנו לכנופיית פורעי החוק לחסום את מליאת הכנסת ופינו אותם במהירות, בנחישות ובמקצועיות. כעת יועברו למשטרת ישראל ולמערכת המשפט להמשך טיפול, שאני מקווה שיהיה נחוש באותה המידה. חברי הכנסת שהזמינו את המתפרעים צריכים לעשות חשבון נפש עמוק על הניסיון לשבש את ההליך הדמוקרטי - ולגנות בחומרה את המתקפה על הדמוקרטיה הישראלית. הכנסת לא תהיה איילון".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2307101950' autoplay='0' credit='' desc='מהומה בכניסה למליאה ' poster='' kid='1_4lkx4ik0' duration='8']

השר בן גביר בטקס הענקת דרגות במשטרה
השר בן גביר בטקס הענקת דרגות במשטרה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
Annotation 2023 07 10 205956
כיתוב שצויר על הכביש ליד ביתה של היועמש''ית

השר בן גביר שיגר מכתב לקצין הכנסת בזו הלשון: "אני פונה אליך בבקשה לאתר את שמות חברי הכנסת אשר שיתפו פעולה עם אירוע מבזה זה על-ידי הזמנת אותם אנרכיסטים ואישור כניסתם לכנסת. כמו כן, אני דורש לשלול לאותם ח"כים את הגישה למערכת אושפיזין ואת האפשרות להזמין אורחים למשכן הכנסת עד לסיום הליכי חקיקת הרפורמה על מנת להימנע ממראות אלו שוב".

המחאה בכרכור, היום

בנוסף, מחאות ספונטניות התקיימו הערב, בין היתר בצומת כרכור - שנחסם חלקית; מול ביתו של יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד; וכן מול בית היועמש"ית גלי בהרב-מיארה בתל אביב - שם הפגינו כ-100 תומכי המהפכה המשפטית. המפגינים פוזרו לאחר כשעה.