סמוטריץ': "שקד צריכה לפרוש", דרעי: "החזקנו את הגוש"

יו"ר הציונות הדתית קרא ב"המטה המרכזי" לשקד לפרוש: "מסכנת קולות ימין". יו"ר ש"ס טען כי היו חלקים בליכוד שהתייאשו והוא שהחזיק את גוש הימין: "קודם נקים ממשלה – ואחרי זה נראה מה יהיה"

זמן צפייה: 08:09

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', העומד בראש מפלגת הציונות הדתית, התראיין הערב (שבת) במטה המרכזי, ושלל אפשרות לפיה יצטרף לממשלה שבראה יעמוד בני גנץ. אריה דרעי, יו"ר מפלגת ש"ס, התראיין גם הוא.

לאחר שנחשפה בתחילת השבוע הקלטה בה הוא אומר כי נתניהו הוא "שקרן בן שקרן", אמר חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' כי "אני ונתניהו שמנו את הדברים מאחורינו", והוסיף: "מה שחשוב זה מה יקרה ביום אחרי הבחירות. הימין מאורגן בצורה טובה מאוד למעט איילת שקד שאני מקווה שתפרוש. היא מסכנת קולות ימין".  עוד הוסיף חבר הכנסת: "הגדרנו עם בן גביר שמדובר בבלוק טכני ואנחנו שואפים ל-15 מנדטים ול-16, 17 ואפילו 18".

"יש לנו ראש ממשלה שבקושי ראוי להיות כתב במחנה. אם נהיה גדולים, אז נקבל תיקים בכירים וכך נשפיע" אמר. "אם נתניהו לא מגיע ל-61: אין חיה כזאת שאלך לגנץ. בשום ואופן לא מקימים ממשלה עם תומכי טרור ובשום אופן לא מפרקים את המחנה הלאומי" אמר.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-hamate-hamerkazi-clips-part-2910221956' autoplay='0' credit='' desc='הריאיון עם יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ′' poster='' kid='1_y9p3488l' duration='']

אליאור לוי מקבוצת המתלבטים שאל: "אתם דורשים את המשרד לביטחון פנים לבן גביר. איך תילחמו בכל מה שקשור לגזענות בקהילה הגאה כשמספר 11 ברשימתך שהקים תנועה שדוגלת באנטי להט"ביות?".

סמוטריץ' ענה: "אנחנו לא עסוקים בלחלק תיקים. כשתהיה ממשלה, נחזיר את המשילות והיא תהיה טובה לכל האזרחים".

בזמן הריאיון שלו בחר אריה דרעי לדבר על נושא יוקר המחיה ואמר כי הוא שומע שהדבר "מעיק על אנשים". דרעי הוסיף: "זה לא בא לידי ביטוי בקמפיינים מלבד זה של ש"ס והנושא השני – חרדה לזהות היהודית של המדינה". עוד אמר: "בציבור שלנו יש מוטיבציה גבוהה לצאת ולהצביע. אני מזהה שאחרי השנה וחצי האחרונות עם הממשלה שהייתה ללא שום חמלה ליוקר המחיה, יש מוטיבציה והם מבינים".

כנשאל על אפשרות להצטרף לממשלה הנוכחית אמר: "קיבלנו המון הצעות ולא היינו מוכנים לתת לגיטימציה לממשלה שקמה ברמאות לציבור. ידעתי שהממשלה הזו לא יכולה להחזיק מעמד ואין שום סיכוי שבעולם. היו חלק בליכוד שהתייאשו וחלק אחר שהתייאש – וש"ס החזיקה את גוש הימין".

"נביא יותר מ-61 מנדטים. נקים ממשלה קודם כל עם הגוש שלנו ואחר כך נדבר הלאה. כל השאר זה היפותטי. אם אני טועה, זה רק ממשלה בראשות לפיד. גנץ לא יכול להקים את הממשלה ואני מחבב אותו. לפיד מושך להמשך ממשלת מעבר".

יעל צין מקבוצת המתלבטים שאלה: "מדוע ש"ס ויהדות התורה יוצאות נגד בן גביר? זהו אותו גוש". דרעי ענה כי "בש"ס לא בוחרים באנשים, אנחנו בוחרים בבורא עולם. הרב עובדיה יוסף, הציווי שלו היה להצביע לש"ס. אנחנו בוחרים ברעיון".