לוין קבע: דיון על בחירת שופטי ונשיא ביהמ"ש העליון - ב-11 בינואר

שר המשפטים יריב לוין קבע תאריך חדש לדיון, שאמור היה להתקיים בשבוע שעבר - אך נדחה בשל ההצבעות על התקציב. עם זאת, מסתמן כי בישיבה המדוברת לא תתקיים הצבעה על מינוי נשיא לעליון

שר המשפטים יריב לוין
שר המשפטים יריב לוין | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שביטל את הדיון בוועדה לבחירת שופטים בשל הצבעות התקציב, שר המשפטים יריב לוין קבע היום (שלישי) כי דיון בנושא בחירת שופטי ונשיא בית המשפט העליון יתקיים ב-11 בינואר. הוועדה הייתה אמורה להתכנס ביום חמישי האחרון ולדון במינויים מבלי לקיים הצבעה על מינוי נשיא, בניגוד להחלטה שקיבלה הוועדה בנושא, וכפי שאישרו בסביבתו של לוין.

הוועדה לבחירת שופטים התכנסה לפני כחודש - לראשונה מאז מונה לוין לתפקידו. בישיבה סוכם כי בשבועות שלאחריה יתקיים דיון בנושא מינוי נשיא ושופטים לבית המשפט העליון, אך הוא, כאמור, בוטל, ומלכתחילה לא הייתה צפויה להתקיים במסגרתו הצבעה.

במהלך אותה הישיבה, ביקשו נציגי לשכת עורכי הדין והשופטים פוגלמן וברק-ארז להניע את מהלך בחירת הנשיא והשופטים בבית המשפט העליון. לוין ענה בתגובה כי הדבר "ירחיב את המחלוקות בעם בזמן מלחמה". לאחר דין ודברים הודיע שר המשפטים כי יקיים דיון בנושא בשבועות הבאים, אך הביע חשש מכך שחברי הוועדה יכפו עליו למנות נשיא.

עמית בכר, ראש לשכת עורכי הדין
עמית בכר, ראש לשכת עורכי הדין | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ראש לשכת עורכי הדין עמית בכר העביר בשבוע שעבר מסר לשר המשפטים, וכתב בהודעה שפרסם: "נשיא בית המשפט העליון הבא יהיה יצחק עמית. הנושא לא תלוי בשום 'דיל' ולא עומד למשא ומתן, וגם לא ראוי שנושא כזה יהיה למשא ומתן". עו"ד בכר הוסיף: "בחירתו היא מתוקף שיטת הסניוריטי, שהייתה קיימת מקום המדינה, ולמרות שאינה מושלמת, יתרונה הגדול הוא בניתוק הבחירה מעסקאות פוליטיות או שיטת הממשלה בבחירה".