ראש לשכת עורכי הדין: "נשיא ביהמ"ש העליון הבא - יצחק עמית"

לקראת כינוסה השני של הוועדה לבחירת שופטים מאז הקמת הממשלה הנוכחית, עו"ד עמית בכר אותת לשר המשפטים כי הוא אינו פתוח למשא ומתן בנוגע לשינויים בשיטת הסניוריטי - שהייתה נהוגה עד היום במסגרת מינוי נשיא בית המשפט העליון. לוין מצדו לא מתכנן להביא את מינויו של השופט עמית להצבעה

Whatsapp Image 2023 05 14 At 1
ראש לשכת עורכי הדין הזמני, עמית בכר | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

הוועדה לבחירת שופטים צפויה להתכנס ביום חמישי הקרוב, בפעם השנייה מאז הוקמה ממשלת נתניהו השישית. לקראת הכינוס, ראש לשכת עורכי הדין עמית בכר העביר היום (שלישי) מסר ליו"ר הוועדה, שר המשפטים יריב לוין, וכתב בהודעה שפרסם: "נשיא בית המשפט העליון הבא יהיה יצחק עמית".

"הנושא לא תלוי בשום 'דיל' ולא עומד למשא ומתן, וגם לא ראוי שנושא כזה יהיה למשא ומתן", הוסיף עו"ד בכר, "בחירתו היא לא מתוקף 'דיל' כאמור, אלא מתוקף שיטת הסניוריטי שהייתה קיימת מקום המדינה, ולמרות שאינה מושלמת, יתרונה הגדול הוא בניתוק הבחירה מעסקאות פוליטיות או שיטת הממשלה בבחירה".

יריב לוין
שר המשפטים יריב לוין | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

השר לוין מצדו מתכנן לקיים דיון במינוי נשיא בית המשפט העליון, אך הוא אינו מתכוון להביא את הנושא להצבעה. במהלך ישיבת הוועדה לבחירת שופטים בחודש שעבר, נציגי לשכת עורכי הדין והשופטים פוגלמן וברק-ארז ביקשו להניע את מהלך בחירת הנשיא והשופטים בבית המשפט העליון. לוין ענה בתגובה כי הדבר "ירחיב את המחלוקות בעם בזמן מלחמה".