המשטרה נערכת למחאה במוצ"ש: "לא נתעמת על כל דגל פלסטין שיונף"

במחוז תל אביב נערכים להפגנת המונים המתוכננת ליום שבת הקרוב. במשטרה הבהירו כי בניגוד להנחיית השר לביטחון לאומי בן גביר, "לא נסיר את הדגלים אם יונפו. זה לא חוקי". בנוגע לסגירת צירים: "הכול ייעשה לפי שיקול דעת. לא נפעיל ישר כוח"

זמן צפייה: 01:24

לקראת ההפגנה במוצאי השבת: במחוז תל אביב של משטרת ישראל נערכים למחאה המתוכננת ליום שבת הקרוב, בהובלת מפקד המחוז עמיחי אשד, שיפקד בעצמו על המבצע, כך פורסם הערב (שלישי) במהדורה המרכזית של חדשות 13. גורמים במשטרה אמרו כי הם לא מתכוונים להסיר דגלי פלסטין אם יונפו, לפחות לא "באופן אוטומטי", בניגוד להנחייתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. "אין לנו את האפשרות הזו בחוק", טענו הגורמים.

באשר להנחייתו האחרת של השר בן גביר להשתמש באמצעים לפיזור הפגנות כדי להימנע מחסימות צירים, אותם גורמים במשטרה אמרו כי שוטרים שישהו במקום בו מפגינים יפריעו לתנועה - יפעלו לפי "שיקול דעתם". בהקשר זה, קצין בכיר במשטרת ישראל אמר לחדשות 13: "תל אביב זה לא ירושלים. לא נכון לעשות גזירות דומות. לא מתכוונים להיכנס לעימות על כל הנפת דגל של אש"ף, זו לא עבירה פלילית. לגבי סגירת צירים, הכול לפי שיקול דעת, לא נפעיל ישר כוח".

הערב, בדיון משותף לשר לביטחון לאומי בן גביר, מפכ"ל המשטרה יעקב (קובי) שבתאי וקצינים בכירים נוספים במשטרת ישראל, אנשי המשטרה הבהירו לשר שהם אינם יכולים להסיר דגלי פלסטין אם יונפו במרחב הציבורי, כל עוד הדבר אינו נוגד את החוק. כך או כך, במשטרה צופים כי עשרות אלפי בני אדם יגיעו להפגנה ביום שבת ועל כן - נערכים בהתאם.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-1001232018' autoplay='0' credit='' desc='לפיד וגנץ מעוניינים לנאום במחאה במוצ"ש: יוזמים הפגנה נוספת במוזיאון ת"א | דיווחו של רביב דרוקר' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/t_app_16x9/v1649237716/uploads/2022/902979246.jpg' kid='1_vt9epmwr' duration='']

ראש האופוזיציה יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, שמעוניינים להשתתף במחאה הציבורית נגד החוקים החדשים והרפורמות שמקדמת הממשלה החדשה, נרתעים בשלב זה מלהצטרף אליה. השניים אינם מעוניינים להתחכך עם ארגונים שעשויים להיתפס בציבור כ"מיליטנטיים". לא זו בלבד, הם אינם מעוניינים לקחת חלק במחאה בה מונפים דגלי פלסטין - דבר שאינו נמצא בשליטתם.

עם זאת, אם יגיעו למחאה המתוכננת ליום שבת הקרוב, השניים היו רוצים לעלות ולנאום כמנהיגיה - מה שלא מתאפשר בשלב זה מאחר שמארגני המחאה, התאגדות של ארגונים חברתיים בהובלת התנועה לאיכות השלטון, אינם מעוניינים בנאומי פוליטיקאים, לפחות לעת עתה, שכן הם מעוניינים שהמחאה תהיה "של כולם", ולא כזו המזוהה עם המחנה של לפיד וגנץ.

לחדשות 13 נודע כי לפיד וגנץ מתכננים מחאה מטעמם ולטובת כך שריינו את רחבת מוזיאון ת"א, זו שממול כיכר הבימה, שם תתקיים המחאה במוצאי שבת. משה (בוגי) יעלון, שמארגן את המחאה מטעם התנועה לאיכות השלטון, מנסה לגשר בין הצדדים כדי לאחד את ההפגנות למחאה אחת גדולה. בינתיים - ללא הצלחה משמעותית בעניין.