"שירה צולחת כל דבר, גם אם לפעמים לוקח לה זמן"

לכבוד "יום המודעות הבינלאומי ללבקנות" שחל אתמול - זיו, עדי ושירה בת ה-5 מנפצים את הסטיגמות על לבקנים

זמן צפייה: 10:07

שירה, בתם הבכורה של עדי וזיו שילון, לבקנית שאינה רואה כמעט. מאז שנולדה נוספה לחייהם עוד התמודדות, אבל היום הם כבר לא רואים את הקושי, אלא רק את האתגר ונהנים ממנו עד כמה שרק ניתן. אתמול צוין "יום המודעות הבינלאומי ללבקנות" והבוקר הם איתנו יחד עם שירה הקטנה.

"יש לנו שני ילדים, שירה בת 4 וחצי ויהונתן בן שנתיים וחצי. שירה היא עם לבקנות ויהונתן לא. יש לו רק פס לבן מושלם בשיער, ככה יצא, כנראה לאות הזדהות עם אחותו", מספר זיו שילון, "אנחנו כמו כל משפחה רגילה. שירה נמצאת בגן מיוחד של עמותת אלי"ע (ארגון לקידום ילדים עם עיוורון או לקויות ראייה). כשהיא חוזרת הביתה, אנחנו עושים כל דבר שילד בגילה עושה, כמובן שעם התאמות, הכל אפשרי (קרם הגנה, משקפי שמש וכובע).

אולי יעניין אתכם גם:

"מי שמצחיק בחיים שלו - מצליח להתמודד עם כל לדבר"

"אחיה קטן ממנה בשנתיים, הוא נולד לתוך המציאות המשפחתית שלנו. לא ישבנו ודיברנו או סיפרנו, זה חלק מהבית ויש בינינו שיח פתוח. ביומיום, אנחנו לפעמים אומרים לו 'תתקרב כדי ששירה תראה יותר טוב', או עוד משפטים מהסוג הזה. הקשיים העיקריים הם סביב הראייה. שירה מסנוורת מאוד מהשמש ולא רואה טוב. אבל שירה צולחת כל דבר, גם אם לפעמים לוקח לה זמן. פייטרית. כל העניין החברתי, פחות מורגש אצלנו כרגע, כשהייתה קטנה יותר הרבה אנשים היו מרימים גבה, היום אנחנו מבינים שלאנשים אין מודעות וזה מגיע מסקרנות".