בעקבות תחקיר חדשות 13: המשטרה תחריף את המאבק באלימות נגד נוצרים

לאחר שידור הכתבה במהדורת השבת, בה נחשפה עלייה במקרי האלימות נגד אנשי דת נוצרים בירושלים, המפכ"ל שבתאי הורה על תגבור הפעילות למאבק בתופעה. המשטרה תרחיב את הפעילות המודיעינית בנושא - ותתגבר את נוכחות השוטרים במקומות המועדים לחיכוך

זמן צפייה: 00:51

תקיפות אנשי הדת הנוצריים: בעקבות תחקיר חדשות 13 שבו נחשפה תופעת האלימות נגד אנשי דת נוצריים על ידי קיצוניים יהודים, המפכ"ל יעקב שבתאי הורה על תגבור הפעילות נגד תופעת האלימות נגד אנשי הדת הנוצרים במחוזות הרלוונטיים, כך פורסם הערב (ראשון) במהדורה המרכזית. מדובר ביותר מודיעין ונוכחות של אנשי משטרה במקומות שבהם יש חשש מיוחד לחיכוך ואלימות - בכל הארץ.

בתחקיר ששודר במהדורת השבת אמש, נחשפה תופעה רחבה של פעולות אלימות נגד אנשי דת נוצריים בירושלים. מדובר בהתנכלות שהולכת וגוברת הכוללת יריקות, חילול קברים, השפלות ואפילו אלימות פיזית מצד יהודים שאף מצלמים את עצמם ומתגאים במעשיהם. האירועים מתועדים אך המשטרה לא עושה הרבה כדי למגר את התופעה, כך לטענתם.

בית עלמין נוצרי בירושלים
בית עלמין נוצרי בירושלים | צילום: חדשות 13

הקוסטוס, האב פרנצ'סקו פאטון, אמר כי גילויי אלימות נגד הקהילה הנוצרית בארץ תמיד היו אך בחצי השנה הם הלכו והסלימו: "מעשים מהסוג הזה התגברו כאשר השפה הפוליטית הפכה אלימה יותר".