במהלך הפגנה נגד חנות סלולר: עימותים בין חרדים למשטרה בי-ם

מאות מפגינים המזוהים עם הפלג הקיצוני מוחים נגד חנות ברחוב מלכי ישראל, שמסרבת לקבל הכשר של ועדת הרבנים. במקום התפתחו הפרות סדר שהובילו לעצורים ופצועים, ובעקבות תיעוד של אלימות שוטרים פנה השר בן גביר למפכ"ל על מנת לבדוק את הנושא

זמן צפייה: 00:21

הפגנות החרדים בירושלים: מאות חרדים המזוהים עם הפלג הקיצוני הפגינו הערב (ראשון) מול חנות סלולר ברחוב מלכי ישראל בירושלים, אשר מסרבת לקבל הכשר של ועדת הרבנים. בתוך כך, המשטרה פרסה כוחות גדולים וגם מפקד תחנת לב הבירה, נצ"מ שלומי טובול, נמצא במקום.

בכמה תיעודים מהמקום, שהופצו ברשתות החברתיות, ניתן לראות כי בין המשטרה והמפגינים התפתחו עימותים קשים, כאשר המפגינים מצידם מנסים לפרוץ לחנות - בעוד המשטרה מנסה למנוע מהם לעשות כן. בתוך כך, כמה מפגינים נעצרו וכמה נוספים נפצעו.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2301152130' autoplay='0' credit='זאבי - חדשות כל העולם ' desc='תיעוד מההפגנה בירושלים' poster='' kid='1_ec2q5ngj' duration='']

מהמשטרה נמסר בתגובה: "בתחילת הערב פעלה המשטרה לאפשר את קיום המחאה כחוק, אולם בשלב מסויים החלו המפגינים לנסות לפגוע בחנות הסלולאר במקום, כשדחפו פיזית את השוטרים שחצצו בין המפגינים אליה. בשלב מסויים פורעי חוק ריססו גז פלפל והשליכו ביצים לעבר השוטרים, ולאחר שניתנה הוראת פיזור על ידי קצין משטרה ללא הואיל והפרות הסדר נמשכו תוך ידוי ביצים וחפצים לעבר השוטרים, כוחות המשטרה הדפו את מפירי הסדר ועצרו חשוד אחד שנתפס כשהוא משליך ביצים לעבר השוטרים".

מאוחר יותר, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, פנה למפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, בעקבות מה שכינה תיעוד של "אלימות שוטרים" כלפי מפגינים. "השר לביטחון לאומי פנה אל מפכ"ל המשטרה", נמסר מלשכת השר, "בעקבות תיעודים של אלימות כלפיי מפגינים חרדים בירושלים על מנת לבדוק את הנושא ולקבל את פרטי האירוע ותמונת המצב המלאה מהמקום".