בר-לב עורר מהומה כשאמר על המחבל שחוסל: "לא נשקוט עד שהוא יגיע לכלא"

במושב גילת נערכה הלווייתה של דוריס יחבס שנרצחה בפיגוע המושלב בב"ש, והשר לביטחון הפנים ספג קריאות גנאי לאחר שהבהיר כי יפעלו להבאת המפגע לדין, למרות שהוא מת בזירת הפיגוע. גורמים במשטרה: "לא ברור איך אמר דברים כאלה, הוא קיבל מאיתנו את כל הפרטים"

זמן צפייה: 01:31

במושב גילת נערכה היום (רביעי) הלווייתה של דוריס יחבס, תושבת המקום שנרצחה בפיגוע המשולב בבאר שבע, והייתה בת 49 במותה. בהלווייתה השתתף השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, שעורר מהומה גדולה לאחר שאמר כי המדינה תפעל להביא את המחבל לדין - על אף שהוא חוסל ומת בזירת הפיגוע.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-2203231608' autoplay='0' credit='' desc='השר בר-לב בהלווייתה של דוריס יחבס' poster='' kid='1_lra86qqw' duration='43']

"אנחנו לא נשקוט עד שהפושע והטרוריסט הזה יגיע לכלא ויישפט בכל חומרת הדין", אמר בר-לב וספג קריאות גנאי מכמה ממשתתפי ההלוויה, שצעקו כלפיו "צאו מהממשלה של עבאס". עוד אמר השר לביטחון פנים: "רגע קשה לכל אזרחי מדינת ישראל, קרה אירוע טרור רצחני על ידי רוצח שפל שרצח נשים רק בגלל השנאה שבערה בו עשה את הפשע הנתעב הזה".

גורמים במשטרה אמרו לחדשות 13 על דברי בר-לב בהלוויה: "לא ברור איך אמר דברים כאלה, הוא קיבל מאיתנו את כל הפרטים".

דוריס יחבס, שנרצחה בפיגוע בבאר שבע
דוריס יחבס, שנרצחה בפיגוע בבאר שבע | צילום: באדיבות המשפחה

במקביל, בבית העלמין החדש בבאר שבע נערכה הלווייתו של מנחם מנוחין יחזקאל, שנרצח גם הוא בפיגוע והיה בן 67 במותו. בהלווייתו השתתף ראש העיר באר שבע רוביק דנילוביץ', וכן שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון, שספגה גם היא קריאות גנאי. בין היתר נשמעו הקריאות "את יושבת עם תומכי טרור" ו"מחבלת".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-2203231634' autoplay='0' credit='' desc='קריאות לעבר השרה שאשא-ביטון בהלווייתו של מנחם יחזקאל' poster='' kid='1_r6lb5ln8' duration='21']

השרה שאשא-ביטון אמרה: "אין מילים שיוכלו לתאר את גודל הטרגדיה אני מבקשת להודות לגיבורים שירו במחבל ומנעו את המשל מסע הקטל אני גם יודעת שכוחות הביטחון ימשיכו לעשות הכל בנחישות ובלי היסוס כדי למצות את הדין עם על מי שיסע או היה שותף לאצח האכזרי וכך גם ביחס לכל אירוע טרור אלו ימים קשים למדינת ישראל ולעיר באר שבע אבל לא יפחידו אותנו לא נכנס לטרור המרצחים נמשיך להגן על בטחונם של אזרחי ישראל".

ראש עיריית באר שבע רוביק דנלוביץ' אמר בהלווייתו של יחזקאל: "עירי מוכתמת בדם. דמם של אחינו ואחיותנו. אלו שכל חייהם הוקדשו למפעל הציוני, להתיישב כאן בנגב. אלו שלא עשו שום דבר רע. אבל זה לא הרגע לעשות חשבונות".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2203221658' autoplay='0' credit='' desc='הלווייתה של לורה יצחק' poster='' kid='1_g5zzbh0n' duration='14']

מאוחר יותר נערך גם מסע ההלוויה של לורה יצחק, שהייתה בת 43 במותה ונדקרה למוות בתחנת הדלק בתחילת מסע הרציחות של המחבל. בהלווייתה השתתף שר התפוצות נחמן שי. בשעות הערב הובא למנוחות הרב משה קרביצקי בבית העלמין החדש בבאר שבע, ובהלווייתו השתתף סגן השר אביר קארה.