דרס רוכב אופניים, דקר בתחנת דלק והמשיך לדקור אזרחים: מסע הרצח של המחבל בב"ש

מוחמד אבו אל-קיעאן יצא למסע הטרור הרצחני ברכבו, דרס למוות רוכב אופניים, ואז עצר בתחנת דלק ודקר אישה למוות. הוא המשיך בדרכו, דקר למוות אישה נוספת במרכז קניות, פצע שתי נשים נוספות, ואז דקר למוות גבר נוסף

זמן צפייה: 05:51

המחבל מוחמד אבו אל-קיעאן, תושב חורה בן 34, החל היום (שלישי) אחר הצהריים את מסע הרצח שלו בבאר שבע, במסגרתו נרצחו 4 אזרחים ב-3 זירות פיגוע שונות. הערב הותר לפרסום שמה של אחת הנרצחות בפיגוע: דוריס יחבס, בת 49 ממושב גילת.

סדר התרחשויות האירועים:

16:08 - המחבל, שיצא מהיישוב חורה חמוש בסכין, נסע נגד כיוון התנועה ודרס למוות רוכב אופניים בשנות ה-50 לחייו שעשה את דרכו בדרך אליהו נאוי בבאר שבע. צוות מד"א שהוזעק למקום פינה את הרוכב כשהוא במצב אנוש לבית החולים סורוקה, שם מאוחר יותר נקבע מותו.

16:09 - המחבל עצר בתחנת דלק "סונול" במרכז מסחרי בדרך חברון בעיר הדרומית, התנפל על אישה שהייתה במקום והחל לדקור אותה שוב ושוב עד שהרג אותה, ואז עזב את המקום.

16:12 - המחבל המשיך לעבר המרכז המסחרי "וואן פלאזה", מרחק של קילומטר מתחנת הדלק, ואז על פי עד ראייה נשמעו צרחות והמחבל נראה כשהוא דוקר למוות אישה בשנות ה-40 לחייה. לאחר מכן נכנס לתוך חנות בגדים וקר שתי נשים נוספות, שנפצעו באורח בינוני-קשה.

16:16 - המחבל נכנס שוב לרכב, נסע בתוך הכיכר הסמוכה למרכז הקניות והתנגש בעוצמה ברכבים שמולו. אז הוא יצא מהרכב, ודקר למוות גבר בשנות ה-60 לחייו.

16:21 - על פי עדי ראייה, הגיע נהג אוטובוס שהיה בזירה, שלף אקדח ואיים על המחבל שישליך את הסכין וישכב על הרצפה. אחרי שהמחבל ניסה להתקרב לנהג ואיים עליו, האחרון ירה בו ירייה אחת, ולאחר מכן נשמעו שתי יריות אקדח נוספות של עובר אורח אחר שהיה בזירה. בשלב הזה המחבל התמוטט, וכעבור זמן קצר מת מפצעיו.

מחבל פיגוע באר שבע מוחמד אבו אל קיעאן
המחבל אבו אל קיעאן לאחר מעצרו ב-2015

לאחר שראש הממשלה נפתלי בנט קיים התייעצויות ביטחוניות בנוגע לפיגוע, נמסר מטעמו: "אני שולח את תנחומיי העמוקים למשפחות הנרצחים בפיגוע הקשה בבאר שבע ומתפלל לשלום הפצועים. קיימתי כעת הערכת מצב והתייעצות עם השר לביטחון פנים ועם מפכ״ל המשטרה בעקבות הפיגוע. האזרחים שירו במחבל הפגינו תושיה ואומץ לב ומנעו קורבנות נוספים. כוחות הביטחון נמצאים בדריכות מירבית. נפעל ביד קשה נגד מבצעי טרור. נרדוף ונשיג גם את סייעניהם".

גם מפלגת רע"מ גינתה את פעולת הטרור: "המפלגה מגנה את הפיגוע הנפשע בבאר שבע, ושולחת תנחומיה למשפחות הנרצחים ומאחלת החלמה מהירה ושלמה לפצועים. אזרחי המדינה הערבים שומרי חוק ומוקעים מתוכם כל גורם שמשתמש באלימות נגד אזרחים אחרים. רע"ם קוראת לכל האזרחים לשמור על מרקם החיים המשותף והעדין, לגלות אחריות ולקדם שיח סובלני בשעה קשה זו".

שבט אבו אלקיעאן, אליו השתייך המחבל: "מגנים בתוקף את הפיגוע הרצחני שגבה את חייהם של אזרחים חפים מפשע. האירוע הקשה הנו מקרה אינדיבידואלי של אדם בודד ואינו מייצג את בני השבט שומרי החוק שתמיד דגלו בחיים משותפים. אנו שולחים תנחומים למשפחות הנרצחים. ומאחלים החלמה לפצועים".