לאחר איומי הארגונים: מסתמן כי המורים יקבלו הארכה לתו הירוק

פרסום ראשון: ברקע החזרה מחופשת החגים ואחרי שבמשרד החינוך לא מצאו פתרון ל-50% מהמורים שעוד לא התחסנו במנה השלישית, מסתמן כי שלילת התו למורים תידחה בשבוע או שבועיים

זמן צפייה: 01:20

לאחר שתוקף התו הירוק היה אמור לפוג לכמחצית מהמורים, שעדיין לא התחסנו במנה השלישית, לחדשות 13 נודע היום (חמישי) כי מסתמן פתרון שיכלול הארכה של שבוע או שבועיים בתוקף התו הירוק למורים על מנת לתת להם זמן להתחסן לקראת החזרה המלאה ללימודים.

כ-95,000 מורים לא קיבלו את מנת החיסון השלישית וביום ראשון הקרוב יאבדו את התו הירוק ולא יוכלו להכנס לבתי הספר ללא בדיקות קורונה. המשמעות עשויה להיות מחסור גדול בכוח אדם ולוגיסטיקה מורכבת למורים ולמנהלים. בארגוני המורים זעמו על ההחלטה לשלול שכר ממורים שלא ייבדקו ודרשו בין השאר להעניק להם שהות נוספת להתחסנות.

כזכור, יו"ר הנהלת ארגון המורים בבתי הספר העל יסודיים, רן ארז, שיגר ביום שלישי מכתב לראש הממשלה נפתלי בנט וביקש ממנו הארכה של חודשיים נוספים על מנת לאפשר למורים להתחסן במנת הדחף. לטענת ארז, ההחלטה לשלול שכר למורים שלא התחסנו לא עומדת במבחן משפטי. בנוסף, נכתב כי מדובר ב"הוראות דרקוניות כנגד עובדי ההוראה – כשפני ניסיון" וכן, "אין הנחיה כזו לגבי אף סקטור אחר במדינה ומדובר למעשה בפגעה במורי ישראל באופן לא מידתי בכל צורה ואופן".