"רוצה לראות חווארה שרופה": ח"כ פוגל זומן לחקירה בלהב 433

חבר הכנסת מעוצמה יהודית זומן לחקירה בחשד לעבירה של הסתה לטרור, והוא צפוי להגיע למשרדי יאח"ה בשעות הצהריים. פוגל ייחקר על הדברים שאמר יממה לאחר התפרעויות המתנחלים בחווארה, שהתרחשו לפני כשבועיים וחצי בעקבות הפיגוע בו נרצחו האחים הלל ויגל יניב

ח"כ צביקה פוגל
ח"כ צביקה פוגל | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חבר הכנסת צביקה פוגל (עוצמה יהודית) זומן היום (שלישי) לחקירה בלהב 433, והוא צפוי להגיע ליחידה בשעות הצהריים. פוגל ייחקר על הדברים שאמר בריאיון לרדיו גלי ישראל, יממה לאחר ההתפרעויות בחווארה, שבו נרצחו האחים הלל ויגל יניב: "חווארה סגורה ושרופה, זה מה שאני רוצה לראות. רק ככה נשיג הרתעה".

מדוברות המשטרה נמסר: "המשטרה פתחה בחקירה נגד חבר הכנסת צביקה פוגל בחשד לעבירה של הסתה לטרור. התיק נחקר ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433. חבר הכנסת פוגל זומן להתייצב היום לחקירה במשרדי היחידה". בהקשר זה, יוזכר כי לפני כמעט שבועיים, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה אישרה למשטרה לפתוח בחקירה בחשד להסתה לטרור נגד ח"כ פוגל.

ההתפרעויות בחווארה
ההתפרעויות בחווארה | צילום: רויטרס

באותו היום בו התרחש הפיגוע הנורא בו נרצחו האחים הלל ז"ל, מאות מתנחלים נכנסו לכפר חווארה כשהם רעולי פנים, והחלו להתפרע במקום. הפלסטינים דיווחו על מעל 100 כלי רכב שהוצתו, בנוסף ל-35 בתים שנשרפו כליל ו-40 בתים שנשרפו חלקית. עוד דווח על הרוג פלסטיני, פצוע קשה שנפגע מאבנים, שני פצועים באורח בינוני ו-30 פצועים קל.

כמה שעות קודם לכן, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' עשה לייק לציוץ של פעיל ימין שכתב "את הכפר חווארה צריך למחוק היום". לאחר התפרעויות המתנחלים בכפר - השר הסיר את הלייק שעשה לציוץ. שלושה ימים לאחר ההתפרעויות, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התראיין בוועידה הפיננסית של "TheMarker", והתייחס ללייק שעשה לציוץ ואמר: "אני חושב שאת הכפר חווארה צריך למחוק, אני חושב שמדינת ישראל צריכה לעשות את זה". לאחר כמה שעות הוציא הבהרה: "התכוונתי לפעול באופן ממוקד נגד המחבלים בכפר".

"קראתי להרגעת הרוחות, ובציוץ שלי כתבתי שבשום פנים ואופן אסור להיגרר לאנרכיה שבה אזרחים לוקחים את החוק", הסביר השר מטעם הציונות הדתית, והמשיך: "מה שתורם לליבוי היצרים זה שאנשים נרצחים בכבישים ומרגישים חוסר אונים". עוד התייחס סמוטריץ' לפרעות המתנחלים בחווארה, לאחר פיגוע הירי שהתרחש בכפר בו נרצחו האחים הלל מנחם יניב בן ה-21 ויגל יעקב יניב בן ה-19, וסירב לקרוא להם מחבלים: "אני חושב שטרור זה עם שרוצה להשמיד אותי ומפעיל טרור. אני לא מבלבל בין אויב לאוהב, בצד שלי יש אנשים שטועים, ועושים דברים שלא ייעשו". השר תיאר את הפרעות כ"מעשים פליליים שצריכים להיות מטופלים".

יגל יעקב יניב והלל מנחם יניב
יגל יעקב יניב והלל מנחם יניב שנרצחו בפיגוע בחווארה

נזכיר כי הלל מנחם יניב בן ה-21 ויגל יעקב יניב בן ה-19, אחים תושבי ההתנחלות הר ברכה, הם שני הצעירים שנרצחו ביום ראשון בפיגוע ירי בחווארה שבשומרון. השניים פונו במצב אנוש לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, אך שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותם. הצעירים נורו ככל הנראה על ידי המחבל עבד אל-פתאח כרושה שהגיע ברגל. בשבוע שעבר, הוא חוסל על ידי כוחות הביטחון.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בתגובה להזמנתו של ח"כ צביקה פוגל לחקירה: "ההתנכלות של היועצת המשפטית לממשלה לחברי עוצמה יהודית ולימין נמשכת. את העבריין אהוד אולמרט שקרא למרד בממשלה ולמלחמה ברחובות, את איימן עודה שעמד מאחורי השבחים שהרעיף על ארגון הטרור חיזבאללה, את יאיר גולן ואהוד ברק שהטיפו בגלוי למרי, ואת רון חולדאי שהסית וקרא לשפיכות דמים - היועמ"שית לא הורתה לחקור. כך נראית יועמ"שית שבמקום לשרת את הממשלה הנבחרת, מנסה להצר את צעדיה ולהתנכל לה. זו לא 'שומרת סף' - אלא גורמת הנוקטת במדיניות של איפה ואיפה, ופועלת בשירות האופוזיציה".