עם מברג ותרסיס גז: כתב אישום נגד בן 35 שאיים על מפגין

תושב רמת גן מואשם כי בזמן המחאה אמש בתל אביב התפתח ויכוח בינו לבין קבוצת מוחים, ובשלב מסויים הוא הוציא מברג, התקרב למתלונן ואיים עליו. עם הגשת כתב האישום הוגשה בקשה לשחרורו בתנאים מגבילים

Whatsapp Image 2023 03 01 At 1
ההפגנות בתל אביב. אתמול | צילום: אריק מרמור, פלאש 90

חטיבת התביעות במחוז תל אביב של משטרת ישראל הגישה היום (חמישי) כתב אישום נגד גבר בן 35, תושב העיר רמת גן, לאחר שזה איים אתמול על מפגין בתל אביב. לפי כתב האישום, "במהלך המחאה התפתח ויכוח אידיאולוגי בין הנאשם למוחים ובשלב מסויים הוציא הנאשם מברג, התקרב למתלונן ואיים עליו". עוד מהמשטרה נמסר כי בנוסף למברג, נמצא ברשותו של הנאשם מיכל של תרסיס גז. כאמור, היום הוגש נגדו כתב אישום וגם - בקשה לשחרורו ממעצר בתנאים מגבילים.

הפגנה מחוץ למספרה בה נמצאת שרה נתניהו
הפגנה מחוץ למספרה בה נמצאת שרה נתניהו. אתמול בערב | צילום: אור אדר

אתמול התקיים בתל אביב ובמוקדים נוספים ברחבי הארץ "יום השיבוש הלאומי", שהיווה עליית מדרגה מצד המפיגנים ומצד המשטרה. החל משעות הבוקר מפגינים חסמו עם גדר תיל ושלשלאות את מחלף שער הגיא בכביש 1 לכיוון ירושלים. בהמשך היום, צירים מרכזיים ברחבי הארץ נחסמו גם הם ועומסי תנועה כבדים הורגשו מצפון לדרום.

הפגנות, שיירות וצעדות מחאה התקיימו בערים ובצמתים השונים. היום נפתח בצעדות הורים וילדים, והמשיך להפגנות בתל אביב ומול מעון ראש הממשלה שברחוב עזה בירושלים. כוחות משטרה רבים נכחו במוקדי ההפגנות, פירקו חסימות ופעלו עם מכת"זיות ורימוני הלם על מנת לפזר את המפגינים. בשעות הערב, מאות מפגינים התקבצו בכיכר המדינה והתאספו סביב מספרה לאחר שהגיעו דיווחים שאשת ראש הממשלה שרה נתניהו נוכחת בה. לאחר כמעט שלוש שעות, נתניהו עזבה את המקום בליווי משטרתי.