המפכ"ל על מחאת "צדק לרפאל": "נביא לדין כל מי שפגע בשוטרים"

במהלך מחאת "צדק לרפאל" בתל אביב נפצע קשה שוטר מפגיעת חפץ בראשו ונזקק לניתוח, בנוסף לחמישה שוטרים שנפצעו באורח קל. שבתאי שוחח עם מפקדיו ואמר כי האירוע "צריך להדליק אצל כולנו נורה אדומה". עוד הוסיף: "ננהג באפס סובלנות כלפי פורעי החוק ונגיע לכל אחד ואחד מהם"

זמן צפייה: 03:08

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי הגיב הבוקר (חמישי) לפציעת השוטרים אמש במחאת "צדק לרפאל" בתל אביב, ביניהם שוטר שנפצע קשה. שבתאי אמר כי האירוע "צריך להדליק אצל כולנו נורה אדומה". המפכ"ל שוחח עם מפקדיו של השוטר והוסיף: "ננהג באפס סובלנות כלפי פורעי החוק, נביא לדין כל מי שפגע בשוטרים".

ההפגנה אמש הייתה במחאה על טיפול הרשויות במקרה מותו בדריסה של רפאל אדנה בן ה-4 בנתניה. במהלך המחאה אתמול נפצעו שישה שוטרים , בהם אחד במצב קשה, שנזקק לניתוח, עקב פגיעת חפץ בראשו. שבתאי אמר על הדברים כי "אנחנו עדים לפציעה קשה של שוטר זה השבוע השני ברציפות דבר שצריך להדליק אצל כולנו נורה אדומה באשר לקלות שבה תוקפים באלימות כה קשה שוטרים שעושים את עבודתם נאמנה".

[brightcove_iframe video_id='news-part-2330082300' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד: מפגין משליך בקבוק תבערה במחאה בת"א' poster='' kid='1_7erj676r' duration='10']

"בשבוע שעבר היה ניסיון רצח של שוטר ואמש פציעה קשה של שוטר שנזקק לניתוח ופציעה של עוד חמישה שוטרים", המשיך שבתאי. "משטרת ישראל תבוא חשבון עם פורעי החוק שבחרו לעבור על החוק ברגל גסה ולפגוע בשוטרים שהכילו את המחאה ושמרו על ביטחונם של המפגינים והציבור כולו בזמן המחאה".

"ננהג באפס סובלנות כלפי פורעי החוק ונגיע לכל אחד ואחד מהם כפי שהגענו לחשוד בניסיון הרצח של השוטר בשבוע שעבר. בשם משטרת ישראל אני מאחל החלמה מהירה לשוטרים שנפצעו ומבטיח כי לא נעבור לסדר היום עד שנביא לדין כל מי שפגע בשוטרים ועבר על החוק".

המפכ''ל קובי שבתאי
המפכ''ל קובי שבתאי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במחאה אתמול פרצו עימותים קשים בין מפגינים לשוטרים, אחד המפגינים נפגע מבקבוק תבערה שהושלך על ידי מפגין אחר. חלק מהמפגינים הצית מדורות בצומת קפלן. השוטרים זרקו רימוני הלם לעבר המפגינים ופרשים הובאו למקום. ארבעה מפגינים נעצרו לחקירה בחשד להפרות סדר ולתקיפת שוטרים.

השוטר שנפגע מאבן
השוטר שנפגע מאבן | צילום: דוברות המשטרה
מחאת ''צדק לרפאל'' בת''א
מחאת ''צדק לרפאל'' בת''א | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

מחאת ''צדק לרפאל'': מפגינים צועדים על איילון
מחאת ''צדק לרפאל'': מפגינים צועדים על איילון | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

בריאיון לתוכנית "אמנון בחמש" אמר זיו אדנה, אביו של רפאל: "עוד כשהייתי בבית החולים ונלחמתי על חייו, טענתי שמשהו לא מסתדר. המשטרה טענה שהיא השתמשה בטכנולוגיה הכי מתקדמת שלה - אבל אחרי זה אף אחד לא פנה אלינו. ידעתי מלכתחילה שיש גזענות כלפי אתיופים". זיו אף טען כי מפקד מחוז מרכז במשטרה אמר לו כי החקירה בתיק מתקדמת לאט מכיוון "שיש הרבה תיקים".

"הילד שלי הופקר על הכביש", הוסיף האב, "אני רוצה שהמשטרה תעשה את העבודה שלה בצורה טובה והפרקליטות לא תתנער מאחריות. יש היררכיה ברורה והפרקליטות צריכה להוריד הוראה למשטרה וידרשו לסתום את כל החורים בחקירה".

רפאל אדנה בן ה-4 שנדרס למוות בנתניה
רפאל אדנה בן ה-4 שנדרס למוות בנתניה

מחאת "צדק לרפאל" מתקיימת בצל טענות בנוגע לרשלנות וטיוח בחקירת התאונה. בצעד חריג, הזמינה הפרקליטות את בני משפחת אדנה לפגישה ביום ראשון האחרון. במהלך הפגישה, נחשפו הוריו של רפאל לחומרי החקירה בעניינו, בהם 11 סרטונים שנאספו מהזירה. לאחר מכן, הפרקליטות אף החליטה על בחינה מחודשת בתיק - שבמסגרתה ייאספו פריטים ויזואליים נוספים ממצלמות אבטחה.