המשטרה תחקור מוחים שהציגו שוטרים אלימים: "משפט שדה"

במהלך המחאה בת"א, פוזרו תמונות של שוטרים שתועדו מכים מפגינים במחאות השונות. במשטרה פתחו בחקירה בגין "הסתה לאלימות". המפכ"ל: "המשטרה הפכה לשובר הגלים של המחאה". בן גביר: "הם לא עבריינים, הם גיבורים". מטעם המוחים נמסר: "זה אבסורד"

זמן צפייה: 02:06

עשרות אלפי מפגינים מחו גם היום (שבת), זה השבוע ה-30 ברצף, נגד המהפכה המשפטית. בסופו של שבוע דרמטי שבו אושר ביטול עילת הסבירות - מה שגרר מחאות ועימותים אלימים בין מוחים לשוטרים - תלו מפגינים בתל אביב תמונות ושמות של שוטרים שתועדו מתנהגים באלימות כלפי מוחים.

במשטרה מיהרו לפתוח בחקירה בגין "הסתה לאלימות" והמפכ"ל קובי שבתאי אמר כי "מדובר במשפט שדה. לא ניתן לזה יד ואנחנו לא מקלים באירועים שקרו - אך מדובר בשוטרים שמשרתים עשרות שנים וקמים כל בוקר כדי לשמור ולהגן על אזרחי ישראל. המשטרה הפכה להיות שובר הגלים של המחאה".

עימותים ומעצרים במחלף חמד
עימותים ומעצרים במחלף חמד | צילום: רויטרס
Whatsapp Image 2023 07 09 At 1
המפכ''ל קובי שבתאי בישיבת הממשלה | צילום: רויטרס

גם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב וכינה את השוטרים שתמונותיהם פורסמו כ"גיבורים". הוא אמר: "אתם רואים את התמונות של השוטרים האלו שמתנגדי המחאה מפיצים ומסיתים נגדם? הם לא עבריינים. הם גיבורים! הם באים כל בוקר ועושים עבודת קודש. מסכנים את חייהם יום יום עבור ביטחוננו. המשפחות שלהם מקריבים את זמנם ואת משפחתם עבורנו. ברור שאף אחד לא מושלם ואם יש טענה ספציפית היא תיבדק. אני מצדיע לכל אחת ואחד שעושים לו שיימינג ואומר להם: יש לכם גיבוי מלא!".

מטעם מחאת הסטודנטים והסטודנטיות הגיבו על הודעת המשטרה: "ההחלטה של המשטרה שלא לחקור שוטרים אלימים אך כן לחקור את מי שמצביע על היותם אלימים היא אבסורדית. השלטים ביקשו להביא לידיעת הציבור את מעשי האלימות מהשבוע האחרון. ליבנו עם קרובנות האלימות המשטרתית שסיימו את ההפגנות בבתי חולים. לא נירתע".