תושבים הפגינו בעקבות האונס בגדרה: "רוצים ביטחון"

השר לביטחון לאומי הגיע למתחם ההפגנה מול ביתו של ראש המועצה, שם שוחח עם תושבי המועצה. בהגיעו לזירה, השר שוחח עם תושבי המועצה: "אני רק חודש בתפקיד, מקווה שנצליח לחזק את תחנות המשטרה ולהקים תחנות נוספות - על זה אני נלחם"

זמן צפייה: 00:59

פחות מחצי יממה לאחר האונס הנורא בגדרה, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, הגיע הצהריים (שישי) למתחם ההפגנה מול ביתו של ראש המועצה יואל גמליאל, שם שוחח עם תושבי המקום. השר הגיע יחד עם ראש המועצה גמליאל שהתקבל בקריאות "בוז" ונתקל בטענות תושבים לאוזלת יד של המשטרה ולתחושות חוסר ביטחון. במקביל, נשמעו קריאות התושבים שהופנו לעבר השניים: "רוצים ביטחון".

"הגעתי לשמוע את התושבים. הם צודקים, הם רוצים ביטחון. אני בסך הכל חודש בתפקיד", אמר השר בן גביר. "התחלנו לעשות צעדים ואני מקווה שנצליח בחודשים הקרובים להקים משמר לאומי, לחזק את תחנות המשטרה ולהקים תחנות משטרה נוספות. להוסיף תקנים למשטרה - על זה אני נלחם".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2302031535' autoplay='0' credit='' desc='קריאות "בוז" נשמעו מופנות לעבר השר בן גביר' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/t_app_16x9/v1675429024/uploads/2023/903416960.jpg' kid='1_v8kxv3ck' duration='']

עוד הוסיף השר: "האירוע נמצא בחקירה, המשטרה חוקרת את הדברים. יש לנו שוטרים נפלאים שעושים עבודה קשה. מצד שני, חסר להם תקציבים, תקנים, אנשים. התפקיד שלי, זה לספק ולעשות את זה". בהתייחסו לאונס הנורא, בן גביר אמר כי הוא מקווה שאותו "בן עוולה" יימצא מהר. "באתי לדבר על תחושת הביטחון, אנשים כאן, ולא רק כאן, מרגישים לא בטוחים והם צודקים. צריך לעשות שינוי מאוד רציני. על זה אני עובד, על זה אני נלחם, כדי שיהיה משמר לאומי, כדי שיהיה כוח, כדי שיהיו עוד תקנים", הדגיש.

"אני לא רוצה פלסטר, אני לא רוצה לתגבר כוחות. הגעתי לכאן בשבילכם. אנחנו מחלקים נשקים ונתתי הוראה לשחרר את כלי הנשק. באתי לכאן להבטיח שאני אלחם ואני אעשה הכל בשבילכם, אני נלחם על הקמת משמר לאומי, אני רוצה להוסיף אלפי תקנים למשטרה ולהקים תחנות משטרה נוספות", הבהיר.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2302031536' autoplay='0' credit='' desc='רא המועצה המקומית יואל גמליאל בהפגנה שמחוץ לביתו' poster='' kid='1_ob5dk51b' duration='']

ראש המועצה יואל גמליאל, שיצא מביתו על מנת לשוחח עם המפגינים שמחוץ לביתו, והתקבל בקריאות "בוז" ו"תתפטר", התראיין לחדשות 13 ואמר כי "האירוע היום הוא אירוע חמור מאוד. המועצה הביאה לפה את השר וביקשה מהמפכ"ל להגיע לפה".

עוד הוא אמר: "אני לא נכנס לנושא הפוליטי, המועצה המקומית גדרה תגברה את הביטחון במועצה. לצערי, האירוע הזה קרה והמועצה פועלת בכל המרץ, הביאה לפה את השר שיתן לזה פתרון, כי זה נושא משטרתי. אני לא מתכוון לעבור על זה בשתיקה. נעשה הכל שיהיה ביטחון לתושבי גדרה ולכל התושבים בארץ".

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנמצא כעת בביקור מדיני בצרפת, התייחס למאורע. "רעייתי שרה ואני מזועזעים מאירוע האונס המחריד שהתרחש הלילה בגדרה. עודכנתי שמפקד מחוז מרכז במשטרה קיים הערכת מצב מיוחדת ובהתאם הטיל את מלאכת החקירה על היחידה המרכזית במחוז. מצפה למיצוי מלא של חומרת הדין", נמסר מטעמו.

Whatsapp Image 2023 02 03 At 1
הכניסה לגדרה | צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

באשר לאירוע הקשה שאירע הלילה במועצה המקומית, גבר פרץ לביתה של אישה, קשר אותה כשהיא לצד בנה הקטן - ואנס אותה. בנוסף, הפורץ גנב תכשיטים וכסף מהבית לפני שנמלט. כוחות משטרה הגיעו למקום ופתחו בחקירה.

לפי פרטים שהגיעו לחדשות 13 עולה כי החשוד פרץ לדירה בה מתגוררת האישה, הוא קשר אותה ליד בנה בן השנתיים והחל לחפש תכשיטים וכסף. לאחר מכן, כשהיא קשורה, תקף אותה מינית ורק לאחר שסיים את מעשיו הוא נמלט מהזירה והשאיר את האישה והילד.