הקצין שתועד זורק רימון הלם על מפגינים נחקר במח"ש

רב-פקד מאיר סוויסה, שתועד זורק רימון הלם לעבר מפגינים בהפגנה בתל אביב לפני כשבוע וחצי, זומן לחקירה במחלקה לחקירות שוטרים. יחד עמו נחקרו עוד חמישה שוטרים. השר לביטחון לאומי בן גביר: "מח"ש הופך את עצמו לגוף פוליטי"

זמן צפייה: 00:42

רב-פקד מאיר סוויסה, שתועד זורק רימון הלם לעבר מפגינים בהפגנה בתל אביב לפני כשבוע וחצי, זומן היום (ראשון) לחקירה במחלקה לחקירות שוטרים. יחד עמו נחקרים עוד חמישה שוטרים, שייבדקו האם נפל פגם בהתנהגותם והתנהלותם מול מפגינים. ביום חמישי שעבר כאמור, מח"ש פתחה בבדיקת התקרית שבה הושלך רימון הלם לעבר מפגינים באיילון על ידי רפ"ק סוויסה, המכהן כקצין אג"מ בתחנת לב תל אביב.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר: "ההחלטה לזמן את רב-פקד מאיר סויסה יחד עם שוטרים נוספים לחקירה מעבירה מסר גרוע מאוד של חוסר גיבוי לשוטרי משטרת ישראל. בהחלטה זו מח"ש הופך את עצמו לגוף פוליטי. כשהיה מדובר באהוביה סנדק הם מיסמסו את התיק, וכשמדובר במפגינים אנרכיסטים שחוסמים עורקי תנועה ראשיים ופורצים גדרות - מזמנים שוטרים לחקירה. אם היה מדובר בהפגנה של חרדים או יוצאי אתיופיה, לא היינו שומעים על זה אפילו אזכור. אני מגבה את רפ"ק מאיר סויסה ואת כל שוטרי משטרת ישראל שמתמודדים בכל ימות השנה וביתר שאת בתקופה זו, מול אתגרים קשים מאוד על מנת לשמור על הביטחון של תושבי מדינת ישראל".

דן פלד, תושב העיר בן 36, שנפגע מרימון הלם בהפגנה המדוברת, סיפר לחדשות 13: "בשלב מסוים, ללא כל סיבה נראית לעין, שוטרים החלו לננו לעברנו ולירות רימוני הלם לכיוון המפגינים. אני קיבלתי פגיעה ישירה של רימון הלם אל תוך הכתף, זה גרם לי גם לכוויה מאוד קשה וגם למכה בכתב. מאוד לא נעים, אני לא מבין למה זה קרה. משטרה לא צריכה לירות על מפגינים בשום מצב. באנו להפגין כי אנחנו אוהבים את המדינה ומודאגים ממש שקורה. צריך להגיע לרגיעה ולהימנע מאלימות".

במשטרת ישראל גיבו באופן מלא את רפ"ק סוויסה, שם טענו כי סוויסה זרק את הרימונים באישור של מפקד האירוע - המפכ"ל רנ"צ קובי שבתאי. בצמרת המשטרה ביקרו את המפכ"ל שבתאי, ולטענת גורמים ששוחחו עם חדשות 13 - המפכ"ל היה צריך לקחת על עצמו את האחריות לאירוע, שכן הוא פיקד על האירוע בשטח. בצמרת המשטרה ציפו ששבתאי יפנה למחלקה לחקירות שוטרים וידרוש מהם לתשאל אותו, ולא את רפ"ק סוויסה.

ביום המחאה, בסביבתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הבהירו כי אם רפ"ק סוויסה ייחקר במח"ש, השר ילווה אותו בדרכו לשם. כך או כך, במשטרת ת"א החליטו להצמיד לקצין יועץ משפטי, דוברות אישית ונציגה מטעם הרווחה, שילוו אותו בתהליך הזה.