זעם במשטרה: בזמן ששוטרים יוצבו בהפגנות - המפקדים ינפשו במלון

בעלות של מיליון ש"ח נקבע מראש נופש צ'ופר למפקדי התחנות, שיתקיים ביום בו מתוכננות הפגנות "יום זעם" בתל אביב במחאה נגד המהפכה המשפטית. גורמים במשטרה ציפו שהמפכ"ל שבתאי ידחה את הנופש - אך לפי שעה הוא צפוי להתקיים כסדרו. "אם זה לא מאפיין ניתוק בין הפיקוד לבין השוטרים - מה זה ניתוק?"

זמן צפייה: 01:04

מפקדי התחנות ינפשו - בזמן שהשוטרים יעבדו בהפגנות: אגף משאבי אנוש קבע מראש נופש צ'ופר המיועד לממפקדי התחנות, כחלק מההטבות אותן הם מקבלים, אך בעקבות המצב הפוליטי בו שרויה ישראל בשבועות האחרונים וגל ההפגנות ברחובות המדינה, היו כאלה שציפו שהנופש ידחה. למרות הביקורת, לפי שעה המפכ"ל קובי שבתאי לא ביטל את נופש סוף השבוע. הזעם בעיקר לאור העובדה שביום חמישי צפויה להיות הפגנת ענק בעיקר בתל אביב, במה שהמפגינים מכנים "יום הזעם" לאור המהפכה המשפטית.

הנופש גרם לזעם וביקורת בקרב השוטרים הזוטרים בגלל שתי סיבות עיקריות. הראשונה היא כאמור מועד החופשה, בו אלפי שוטרים אמורים להיות פרוסים ברחבי הארץ, והסיבה הנוספת היא כי הם בעצמם אינם זוכים לחופשה שכזאת למרות העבודה הקשה.

על פי גורמים במשטרת ישראל, סוף השבוע של מפקדי התחנות ורעיותיהם יתקיים במלון דייויד אינטרקונטינטל היוקרתי בתל אביב. יחד עם התוכנית האומנותית ושאר הבונוסים, עלותו היא כמיליון שקלים. גורמים בכירים הביעו ביקורת: "זה לא הגיוני שעד עכשיו המפכ"ל לא ביטל את האירוע הזה. אני לא מדבר על ההוצאה וההבדל בין מפקדים לשוטרים רגילים, אלא בעיקר העיתוי".

המפכ''ל קובי שבתאי
המפכ''ל קובי שבתאי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עופר אשקורי המנהל את פורום השוטרים, הסוהרים והגימלאים התייחס לנושא: "העובדה שבמציאות הכלכלית המורכבת והקשה בה מאות שוטרים, יש אומרים אלפי שוטרים אינם, "גומרים" את החודש ונזקקים לתרומות, הלוואות, סעד ועוד, והקצונה הבכירה, מדרגת סנ"צ וצפונה, כולל בני ובנות זוג יוצאים לנופש מפקדים שעלותו מאות אלפי שקלים מקוממת, שערורייתית ומנותקת מהמציאות".

עוד אמר אשקורי: "לא זאת ועוד, מסתבר שהאירוע המתוכנן יתקיים ביום חמישי הקרוב, יום שהוכרז "כיום הזעם" ע"י מי שמפגין נגד הרפורמה המשפטית, בזמן שאלפי שוטרים עובדים משמרות שלדי (מעל 12) שעות, כבר כמה וכמה ימים. אם זה לא מאפיין את הניתוק ביו פיקוד המשטרה לבין השוטרים שעבודת קודש הם עושים - מה זה ניתוק?".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "מדובר בנופש מפקדים שמיועד למפקדי תחנות המשטרה ולמפקדי פלוגות מג"ב שעושים לילות כימים למען בטחון ישראל. במהלך תקופת היעדרותם הקצרה (שני לילות) יפקדו על התחנות והיחידות סגניהם. והמפקדים יהיו זמינים ובקשר עם התחנות עפי צורך".

"תפקיד מפקד תחנת משטרה במדינת ישראל מורכב ומאתגר ומצריך מהקצין להיות שעות ארוכות בעבודה גם בסופי שבוע לילות וחגים. במתן נופש זה מאפשרת המשטרה לקצין/נה ובת /בן זוגם לנוח ולו מעט להמשיך בעשייה ובאתגרים ולומר להם תודה".