תכננו לחסל מדען גרעין ואת משפחתו: אישום נגד החוליה שפעלה עבור איראן

לאחר חשיפת הפרשה אתמול, פרקליטות המדינה הגישה כתב אישום חמור נגד שבעת תושבי בית צפאפא מזרח ירושלים שגויסו ע"י איראן לביצוע משימות בישראל. כתב האישום מעלה כי החוליה, ברשות ראמי עליאן, צילמו את מכון ויצמן ואמורים היו לחסל מדען גרעין ישראלי ואת משפחתו. עוד עולה כי עליאן ניסה להימלט לאחר שנודע לי שחבריו לחוליה נעצרו

זמן צפייה: 01:21

פרקליטות המדינה הגישה הבוקר (רביעי) כתב אישום נגד שבעת תושבי בית צפאפא במזרח ירושלים שקשרו קשר עם גורמים בטהרן על מנת לבצע "משימות" בתוך שטח ישראל תמורת תשלום. כתב האישום מייחס להם עבירות ביטחוניות חמורות, ובהן סיוע לאויב בזמן מלחמה ומסירת ידיעות לאויב, לאחר שבהכוונה איראנית ניסו לחסל מדען ישראלי. הפרשה נחשפה אתמול על-ידי שב"כ והמשטרה.

כתב האישום מגולל את השתלשלות האירועים בפרשה. במהלך חודש ספטמבר הופעל הנאשם המרכזי וראש החוליה שגויסה, ראמי עליאן, על ידי סוכן איראני באמצעות הטלגרם וביצע עבורו משימות שונות - בעצמו ובשיתוף אחרים.

כרטיסי האשראי שנמצאו אצל חברי החוליה
כרטיסי האשראי שנמצאו אצל חברי החוליה | צילום: דוברות המשטרה

במסגרת הקשר ביניהם, הורה הסוכן האיראני לעליאן לאסוף מידע על מדען גרעין ישראלי לצורך חיסולו שלו ושל בני משפחתו. כמו כן, הורה לצלם את מכון ויצמן למדע ברחובות. הנאשם נעזר בחלק מהנאשמים, בני 19 עד 23, לביצוע המשימה, אך משנתקלו בעמדת הביטחון במכון ויצמן צילמו רק את הכניסה. לטובת קידום משימת החיסול רכש עליאן נשק לביצוע החיסול, אך טרם השלמת התוכנית הוא נעצר.

כתב האישום מפרט שורה של פעולות נוספות שביצעו הנאשמים, בהן הצתת כלי רכב בשכונת עין כרם בירושלים, ניסיונות להשגת אמצעי לחימה, כולל נשק חם ורימונים, תכנון לפגוע בכוחות הביטחון ותליית שלטים להחזרת החטופים. זאת, בתמורה לתשלום באמצעות מטבעות דיגיטליים שאותם המיר עליאן לכסף מזומן בסך של כ-26 אלף שקל.

כלי רכב שהוצתו באזור עין כרם בירושלים
כלי רכב שהוצתו באזור עין כרם בירושלים | צילום: דוברות המשטרה

מכתב האישום עולה כי לאחר שחלק מהנאשמים נעצרו ונודע לעליאן על מעצרם, הוא נמלט מביתו, שבר את המכשיר המבצעי שברשותו והשליך את שבריו בשטח פתוח על מנת שלא יאותרו.

הנאשמים ראמי עליאן, עבד אל רחמאן עליאן, מוחמד חטיב, ממדוח חדר, עומרי אבו חמידה, מחמוד חדר ומוחמד טהה מואשמים בביצוע עבירות, כל אחד על פי חלקו. פרט לסיוע לאויב בזמן מלחמה ומסירת ידיעה לאויב, מואשמים השבעה במגע עם סוכן חוץ, בקשר למעשה טרור של רצח, בפעולה בנשק למטרות טרור, בהצתה, בסיוע למסירת ידיעה לאויב ובשיבוש מהלכי משפט.