המפכ"ל על אלימות השוטרים: "לא מצפה לתגובה אחרת כשמתנגדים למעצר"

אחרי ששוטר תועד אמש בנתיבי איילון כשהוא מכב באגרופים מפגין ששרוע על הרצפה, רנ"צ שבתאי גיבה את השוטרים במהלך דיון הערכת מצב, ואמר כי "אף שוטר לא יצא מהבית במטרה לתקוף מפגין כזה או אחר"

זמן צפייה: 00:37

בהערכת מצב שקיים היום (ראשון) המפכ"ל קובי שבתאי, הוא התייחס להתנהלות השוטרים אמש במחאה בתל אביב, וגיבה אותה. לפי שבתאי, "קבוצת קיצוניים באזור ת״א החלה בניסיון פריצה לכיוון איילון תוך השלכת חפצים לעבר השוטרים ושפכו שמן על הכביש". המפכ"ל הוסיף: "אף שוטר לא יצא מהבית במטרה לתקוף מפגין כזה או אחר. אני מגבה את השוטרים שפעלו בשטח. אני לא מצפה לתגובה אחרת כשתוקפים שוטרים ומתנגדים בצורה אלימה למעצר אחרי שהפרו סדר".

מיד לאחר הדיון סייר שבתאי יחד עם ממ"ז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, רח"ט מבצעים תנ"צ אמיר ארזני ורח"ט מודיעין תנ"צ דרור אסרף באזור משכן הכנסת, שם שוחח עם המפקדים והשוטרים הפרוסים בשטח לקראת המחאות הצפויות היום בבירה.

המפכ''ל קובי שבתאי בהערכת המצב
המפכ''ל קובי שבתאי בהערכת המצב | צילום: דוברות המשטרה

המפכ"ל קיבל בשטח סקירה מתורג'מן על ההערכות הכוחות בבירה והביע הערכה כלפי המפקדים והשוטרים שעימם נפגש. עוד נמסר מהמשטרה כי המפכ"ל חידד למפקדים את החשיבות לדריכות מבצעית ועמידה איתנה כדי להגיב ולסכל במהירות אירועי פח"ע.

שבתאי שב והזכיר כי משטרת ישראל "רואה בזכות המחאה אבן יסוד במדינה דמוקרטית אך יחד עם זאת הוסיף כי משטרת ישראל תנהג באפס סובלנות להפרות סדר, אלימות, פגיעה בתשתיות ורכוש, פגיעה בסמלי שלטון והסתות לאלימות".