התקדמות בחקירת רצח ברוך בורוכוב: נתפס האקדח ששימש את הרוצח

מעצרם של ששת החשודים הוארך שוב בשמונה ימים נוספים. החוקרים האמונים על התיק חשפו בבית המשפט כי האקדח ששימש לרצח נתפס בסמוך לזירה וכן התגלה מסלול רכב היונדאי שברח מהמקום. החוקרים הפעילו בימים האחרונים לחץ רב על אחד החשודים לשתף איתם פעולה

ברוך בורוכוב

בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (רביעי) בשמונה ימים נוספים את מעצרם של ששת החשודים ברצח ברוך בורוכוב בן ה-22 באפריל האחרון בדירה ברחוב חנקין בעיר. במהלך הדיון חשפו חוקרי היאחב"ל כי תפסו, בסמוך לזירה, את האקדח שבו נרצח בורוכוב, ואת מסלול הבריחה של רכב היונדאי שברח לנס ציונה ושנתפס שרוף בבאר יעקב.

שופטת בית משפט השלום בראשל"צ דורית סבן נוי קבעה בהחלטתה כי "ישנה התפתחות חקירתית המצדיקה את הארכות המעצר". במקביל, ביאחב"ל עדיין מחפשים את החוליה שתקשור את כל הראיות ונראה שלצורך כך ינצלו את כל ימי החקירה.

זירת הרצח בראשון לציון
זירת הרצח בראשון לציון | צילום: חדשות 13

צוות החקירה חשף בבית המשפט כי בידי החוקרים צילומים מלובי הבניין בו התגורר המנוח בהם רואים את המתנקשים מגיעים ובורחים. יחד עם זאת, ביאחב"ל לא חשפו בפני החשודים במי מדובר. במהלך ימי החקירה עלה כי החוקרים מפעילים לחצים על אחד החשודים לשתף איתם פעולה. לדבריו, הוא נלקח באחד הלילות ליער בן שמן שם הציעו לו החוקרים לשתף פעולה. לאחר מכן, לדבריו, ביצעו תרגיל שבו אלמונים רדפו אחר רכב המשטרה שהחזיר אותו למעצר.

Screenshot 2023 06 21 164604
עורכי הדין תמיר סננס, שחר חצרוני, דורון נוי ומשה יוחאי | צילום: באדיבות המצולמים

הסניגורים תמיר סננס דורון נוי, שחר חצרוני ומשה יוחאי המייצגים את החשודים, אמרו כי "החשודים ממשיכים להכחיש ולא הוצגה בפניהם שום התקדמות בהקשר לאירוע". צו איסור פרסום חל על זהות החשודים, אשר על פי המשטרה מזוהים עם ארגון הפשע של מוסלי.

זירת הרצח בראשון לציון
זירת הרצח בראשון לציון | צילום: דוברות המשטרה

בורוכוב בן ה-22 נרצח בביתו ברחוב חנקין בראשון לציון ב-24 באפריל השנה. מחקירת המשטרה עד כה עולה כי החשודים ירו בבורוכוב בביתו - ונמלטו. הרקע הוא סכסוך בין משפחות הפשע מוסלי וחייא. נבדק אם בורוכוב נחשד כמי שהניח מטען ברכבו של אלי מוסלי חודש קודם לרצח בדרום תל אביב - והמעשה בוצע כנקמה.