פרשת התאונה: ראש אגף התנועה לא הזדהה, טרם נפתחה חקירה

בשבוע שעבר נחשפה בחדשות 13 התאונה של ראש אגף התנועה, ניצב יהודה בן עטר, שטויחה והוסתרה ע"י המשטרה. כעת נחשפים פרטים חדשים, הסותרים את טענות המשטרה: בן עטר סירב להזדהות בשמו בפני האדם שפגע ברכבו - וטרם נפתחה חקירה

זמן צפייה: 02:04

ראש אגף התנועה - וניסיון טיוח התאונה בהוד השרון: מפקד אגף התנועה, ניצב יהודה בן עטר, טען תחילה שהוא ניסה לפנות ימינה והחליק ואז פגע בעמוד, אך הערב (שני) נחשפו במהדורה המרכזית פרטים חדשים - לפי תמונות מזירת התאונה, בן עטר נהג בנתיב השמאלי לצד רכב נוסף, איבד שליטה, חתך שני נתיבים, התנגש ברמזור - ופגע במכונית של אדם נוסף.

רמי, הנהג שנפגע, חשף כי בעדותו שתועדה בדו"ח התאונה המקוון נכתב: "הרכב (של בן עטר) חתך מהנתיב השלישי מימין בצומת בדרך רמתיים לרחוב אפק וניסה לפנות בצורה חדה ימינה (עבר 3 נתיבים), פיספס את הפנייה ונכנס בעמוד של הרמזור. אני בדיוק הייתי בנתיב השני מימין בנסיעה ישר, (הרכב הפוגע "חתך" אותי), מעוצמת הכניסה ברמזור".

"הנהג הפוגע ברמזור לא הסכים לשתף פעולה, לא הזדהה ולא מסר פרטים ולא רצה גם להיבדק, לאחר כחצי שעה קצין המשטרה שנכח במקום אחר לי לבצע פנייה מקוונת ברשת כדי לדווח על תאונת הדרכים. הרכב שנהגתי בו הוא רכב חברה, ומנהל ציי הרכב שלי ביקש לפנות לתחנת המשטרה".

הפרטים החדשים סותרים את מה שנמסר עד כה על-ידי המשטרה, שטענה כי מפקד אגף התנועה כן הזדהה בזירת התאונה ושמתקיימת חקירה במשטרה בעניין זה, אך לפי שעה טרם נפתחה חקירה בנושא.

הרכב של ניצב יהודה בן עטר לאחר התאונה
הרכב של ניצב יהודה בן עטר לאחר התאונה | צילום: חדשות 13

ראש אגף התנועה, ניצב יהודה בן עטר, נסע ביום שישי האחרון באחד הכבישים בשרון ואיבד את השליטה על רכבו, ג'יפ יוקרתי בשווי 350 אלף שקלים שקיבל מהמשטרה, עלה על אי תנועה, הוריד עמוד של רמזור ופגע בעמוד נוסף.

בעת הפגיעה כריות האוויר נפתחו - והקצין נפצע. למקום הוזעקו צוותי מד"א שטענו כי יש להזמין ניידת טיפול נמרץ לזירה, אך הם לא הורשו להתקרב ולטפל בבן עטר, לאחר שאנשיו קראו לעברם ללכת מהמקום. הקצין פינה את עצמו מאוחר יותר לבית חולים לקבלת טיפול רפואי.

לדברי עדי ראיה, על צוותי הרפואה שהוזעקו לזירה נאסר לטפל בבן עטר, שאף סירב להזדהות. קצין בכיר בדרגת ניצב-משנה הבריח את מפקד אגף התנועה מהמקום - בלי למסור עדות ומבלי לערוך לו בדיקת ינשוף. מטעם המשטרה החביאו את הרכב במגרש חניה, ולזירת התאונה לא הגיעו בוחני תנועה.

מהמשטרה נמסר בתגובה: "יובהר כי מיד לאחר התאונה נפתח אירוע במשטרת ישראל המתועד במערכות המשטרה, למקום הגיע שוטר סיור ואחריו הגיע קצין תורן של הגזרה בדרגת מפקח. משטרת ישראל הזמינה את מד"א למקום, איש צוות מד"א שהגיע למקום פנה לניצב וביקש לבדוק אותו וזה סירב ודרש שלא לקבל טיפול רפואי, בניגוד לנטען על-ידי הכתב כאילו השוטרים מנעו טיפול בניצב".