החקירה שלא נפתחה: ראש אגף התנועה - והתאונה שהוסתרה

חשיפה: ניצב יהודה בן עטר, האחראי על הבטיחות בדרכים במשטרה היה מעורב בתאונה קשה באזור השרון - ונפצע. אנשיו הרחיקו את צוותי מד"א מהזירה - ולא נפתחה חקירה על אף שהרכב היוקרתי שקיבל מהמשטרה הושבת והוחבא בחניון. למרות שבאירועים מסוג זה מקובל לערוך בדיקת ינשוף ולהזמין בוחני תנועה - צעדים אלו לא בוצעו

זמן צפייה: 02:11

אירועים בהם מעורבים קצינים בכירים לעיתים מטויחים ומסתיימים ללא כלום - אך מה קורה כאשר האחראי על הבטיחות בדרכים במשטרה גורם בעצמו לתאונה? הערב (רביעי) נחשף במהדורה המרכזית כי ראש אגף התנועה, ניצב יהודה בן עטר, נסע ביום שישי האחרון באחד הכבישים בשרון, ומסיבה לא ברורה איבד את השליטה על רכבו, ג'יפ יוקרתי בשווי 350 אלף ש"ח שקיבל מהמשטרה, עלה על אי תנועה, הוריד עמוד ופגע בעמוד נוסף.

בעת הפגיעה כריות האוויר נפתחו - והקצין נפצע. למקום הוזעקו צוותי מד"א שטענו כי יש להזמין ניידת טיפול נמרץ לזירה, אך הם לא הורשו להתקרב ולטפל בבן עטר, לאחר שאנשיו קראו לעברם ללכת מהמקום. הקצין פינה את עצמו מאוחר יותר לבית חולים לקבלת טיפול ורפואי - ועד אתמול היה בחופשת מחלה.

כמו כן, לא נפתחה חקירה בנושא למרות הנזק הרב שנגרם לרכב המשטרתי היוקרתי, שהושבת לחלוטין. מטעם המשטרה החביאו את הרכב במגרש חניה, ולזירת התאונה לא הגיעו בוחני תנועה. בנוסף, למרות שבאירועים מסוג זה מקובל לערוך בדיקת ינשוף, בחשד לשכרות - אך במשטרה ויתרו על ההליך.

הרכב של ניצב יהודה בן עטר לאחר התאונה
הרכב של ניצב יהודה בן עטר לאחר התאונה | צילום: חדשות 13

ניצב בן עטר אמר לחדשות 13: "איזו פנייה שמאלה? לא צומת ולא בטיח. לקחתי ימינה, החלקתי כנראה, לא יודע בדיוק מה היה שם. הרכב קיבל מכה, חטפתי מכה בפרצוף מכרית האוויר ובזה נגמר הסיפור. מד"א הגיעו אבל הרגשתי בסדר, הכל טוב, אחר כך הגעתי הביתה, הרגשתי בבית לא טוב, הלכתי, נבדקתי, הכל בסדר".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "הקצין היה מעורב בתאונה עם נזק בלבד, והעביר דיווח אודות התאונה כנדרש. במקרה זה כמו בכל תאונה מסוג זה, לא נפתחת חקירת בוחני תנועה".