הפרקליטות הגישה בקשה להסגרת העבריין יניב בן סימון מדרום אפריקה

פרקליטות המדינה הגישה בקשת הסגרה רשמית נגד העבריין יניב בן סימון שנעצר בשבוע שעבר בדרום אפריקה. בית המשפט המחוזי ביוהנסבורג, שידון בהחלטה האם להסגירו, הודיע על הארכת מעצרו בשבעה ימים נוספים על מנת לקיים דיונים נוספים על הסגרתו

יניב בן סימון והעצורים הנוספים
יניב בן סימון והעצורים הנוספים | צילום: פייסבוק: Intelligence Bureau SA

פרסום ראשון: פרקליטות המדינה הגישה הבוקר (חמישי) בקשת הסגרה רשמית נגד העבריין יניב בן סימון שנעצר בשבוע שעבר בדרום אפריקה. בית המשפט המחוזי ביוהנסבורג, שידון בהחלטה האם להסגירו, הודיע על הארכת מעצרו בשבעה ימים נוספים על מנת לקיים דיונים נוספים על הסגרתו.

עוד לפני הוגשה בקשת ההסגרה, במשטרה דאגו להעביר את כל המסמכים הרלוונטים לגופי הביטחון בדרום אפריקה, מסמכים שקיבלו את אישור שר המשפטים המקומי ויאפשרו את תחילת הליך ההסגרה. כעת הכדור עבר לבית המשפט ביוהנסבורג שצפוי להכריע בעניין.

בקשת ההסגרה שהגישה ישראל
בקשת ההסגרה שהגישה ישראל

בבקשת ההסגרה הישראלית, עלייה חתומה המחלקה הבינלאומית של פרקליטות המדינה, נכללים שלושה סעיפים: ניסיון הרצח של זאב רוזנשטיין בכיכר פלומר (תל אביב) בשנת 2003, קשירת קשר לפיגוע הפלילי ברחוב יהודה הלוי שבת"א שאירע בשנת 2003 וחברות בארגון פשיעה. בבקשה מתארת המשטרה את מרכזיותו של בן סימון בארגון הפשיעה של יצחק אברג'יל שביקש לחסל את יריבו זאב רוזנשטיין.

הציוד שאותר בביתו של בן סימון
הציוד שאותר בביתו של בן סימון בדרום אפריקה

עוד בבקשה צוין כי בן סימון הוא האחראי והמארגן של הפיגוע במסגרתו מכונית עם מטען חבלה הוצבה בסמוך למקום העבודה של רוזנשטיין. הוא זה שלחץ על השלט שהפעיל את המטען. בהמשך נאמר, כי בן סימון יחד עם אחרים "דאג" "לגרש" מישראל לספרד את אחד ה"חיילים" בארגון הפשיעה, שהיה שותף למבצע, וזאת מחשש ש"ידבר".

תגובת עו"ד שחר חצרוני ממשרד נוי-סננס-שפרלינג-חצרוני: "בקשת ההסגרה עוסקת בעבירות מלפני 20 שנה כאשר יניב נחקר עליהן בשנת 2004. נקבל לעיון את החומר המבסס את הבקשה ההסגרה, נלמד אותו ונטען בהתאם בבית המשפט".

עו''ד שחר חצרוני
עו''ד שחר חצרוני

כזכור, בשבוע שעבר יניב בן סימון, מי שנחשב ליד ימינו של ראש ארגון הפשע יצחק אברג'יל נעצר על ידי האינטרפול בדרום אפריקה, שם שהה בשנים האחרונות. בן סימון בן ה-46 נחשב במשך שנים למבוקש מספר אחת של משטרת ישראל בחשד לקשירת קשר לביצוע רצח וניסיון רצח, ומבוקש על ידי האינטרפול מאז 2015. לחדשות 13 נודע כי משטרת ישראל סייעה בהעברת מיעד מודיעיני עליו.

הוא אותר בבית בבריינסטון יחד עם שישה חשודים נוספים במהלך פשיטה של צוות משולב של האינטרפול וכוחות מקומיים. במקום אותרו 12 כלי נשק כולל 5 רובי סער ו-7 אקדחים, 40,000 דולר אמריקני, ושלושה אופנועים החשודים כגנובים.