בית המשפט ביטל את הרשעתו של סנ"צ גואטה בגין תקיפת מפגין

בית המשפט ביטל באופן סופי את הרשעתו של הקצין ניסו גואטה, שהורשע בעבר בשני מקרים של תקיפה. תחילת הפרשה בשנת 2020 כאשר תועד גואטה כשהוא חונק מפגין במחאת בלפור בירושלים. עורך דינו: "הצדק נעשה והעוול תוקן"

Whatsapp Image 2023 07 19 At 0
סנ"צ ניסו גואטה בבית המשפט (ארכיון) | צילום: פלאש 90

בית משפט השלום בראשון לציון ביטל היום (רביעי) את הרשעתו של קצין המשטרה סנ"צ ניסים גואטה בשתי עבירות של תקיפה. תחילת הפרשה בשנת 2020 כאשר תועד גואטה כשהוא פועל באלימות נגד מפגין במחאת בלפור נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים.

גואטה הורשע תחילה בבית משפט השלום בראשון לציון בשתי העבירות ונגזרו עליו חמישה חודשי מאסר על תנאי. הקצין ערער על ההחלטה באמצעות עו"ד עדי כרמלי ובית המשפט המחוזי זיכה אותו מעבירה אחת. הדיון בעבירה השנייה הוחזר שוב לבית משפט השלום בראשון לציון, שם נשיא בית המשפט מנחם מזרחי החליט, כאמור, לבטל גם את ההרשעה השנייה.

Whatsapp Image 2023 07 19 At 0
סנ''צ ניסו גואטה בירושלים ב-2017 | צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90

עורך דינו של גואטה, עדי כרמלי, מסר: "זה לקח זמן אבל הצדק נעשה והעוול תוקן. החלטה אמיצה וחשובה של כב' הנשיא השופט מזרחי. אני מציע לכל אזרח במדינה לקרוא את ההחלטה המנומקת. כמו ניסו גואטה ,שוטרי משטרת ישראל נמצאים לעיתים במשימות בלתי אפשריות. גיבוי הוא תנאי בסיסי כדי לעמוד בהן ולבצע אותן. אני מצפה לראות את ניסו גואטה בשדרת הפיקוד הבכיר של משטרת ישראל בזמן הקרוב".

סגן ניצב ניסו גואטה מכה מפגין במהלך המחאה נגד ראש הממשלה
מתוך התיעוד של גואטה בבלפור
עו''ד עדי כרמלי
עו''ד עדי כרמלי
Screenshot 2023 07 19 095959
נשיא בית משפט השלום בראשל''צ מנחם מזרחי | צילום: דוברות הרשות השופטת

בסרטון נראה גואטה משכיב את המפגין דניאל לוטם על הרצפה וחונק אותו. אולם, לאחר מכן פורסמו בחדשות 13 תמונות חדשות שבהן ניתן היה לראות כי לוטם הוא זה שהחל ככל הנראה להתעמת עם גואטה - וחנק אותו קודם. בתגובה, לוטן טען כי זאת אינה כל הגרסה, וכי הוא זה שהותקף ראשון. תמונות אלו הגיעו גם למח"ש, והן מחזקות את גרסת המשטרה לפיה גואטה הוא זה שהותקף ראשון.