שני נאשמים שוחררו בתיק "המיליארד השחור" של אבו לטיף

שני הנאשמים, חאלד אבו לטיף ושריף ערטול, נעצרו בעקבות הפשיטה על ארגון הפשיעה בחשד להעלמת מס בהיקף של כמיליארד שקלים ומעשי רצח, לאחר חקירה סמויה שנערכה במשך כשנה. סנגורם: "מדובר בתיק המתבסס על עדות שקרית, השחרורים היום מעידים על חולשת הראיות"

פשיטת ענק על ארגון הפשע בצפון
פשיטת ענק על ארגון הפשע אבו לטיף בצפון | צילום: דוברות המשטרה

שני נאשמים שוחררו אמש (רביעי) לאחר שנעצרו במסגרת תיק "המיליארד השחור" המתנהל נגד ארגון הפשיעה אבו לטיף. שני הנאשמים, חאלד אבו לטיף ושריף ערטול, נאשמו בחברות בארגון הפשע, שמוכר בעקבות עבירות של סחיטה באיומים, הלבנת הון ועבירות מס.

סניגורו של אחד הנאשמים ששוחררו, עו״ד איתי בר עוז, אמר כי ״מלכתחילה טענו שמדובר בתיק מנופח, המתבסס על עדות שקרית של עד מדינה מפוקפק ובעל אינטרסים. השחרורים היום מעידים על חולשת הראיות, ואנו בטוחים שאחריו יבואו עוד שחרורים עד שהתיק כולו יקרוס״.

התיק מתנהל בבית המשפט המחוזי הכלכלי בתל אביב, ובקרוב צפוי להתחיל ניסיון של הליך גישור פלילי בין הצדדים. כזכור, בעקבות פעילות של ימ״ר צפון וגיוס עד מדינה, הוגש כתב אישום כנגד 12 נאשמים - ביניהם מי שנחשב לראש הארגון, נידאל אבו לטיף.

ראש ארגון הפשע נידאל אבו לטיף בבית המשפט
ראש ארגון הפשע נידאל אבו לטיף בבית המשפט | צילום: פלאש 90

כזכור, כוחות משטרה רבים פשטו בחודש פברואר האחרון על יעדים של ארגון הפשיעה "אבו לטיף", המכונה ארגון 6006, במסגרת חקירה סמויה שנערכה במשך כשנה ובמסגרתה גובשה תשתית ראייתית נגד הארגון הגדול במדינה. 21 חשודים נעצרו. המבצע המורכב התאפשר בזכותו של עד מדינה מהחברה הערבית, שהוכנס לרשות להגנת עדים.

על-פי החשד, אנשי הארגון היו מעורבים היה מעורבים במקרי סחיטה ועושק של אזרחים ובעלי עסקים בצפון. ראשי הארגון חשודים בהעלמת מס בהיקף של מאות מיליוני שקלים ומעורבות באירועי אלימות רבים. אחד העצורים הוא ראש מועצה. הוא חשוד בסחיטה, קשירת קשר וסיוע לארגון פשע על-ידי עובד ציבור. שוטרי מחוז צפון ביצעו חיפוש בביתו ובמשרדי המועצה אחר חומרי חקירה נוספים. בין העצורים גם עובד לשעבר בארגון ביטחוני.

אבו לטיף סניגורו של אחד הנאשמים, עו״ד איתי בר עוז
סניגורו של אחד הנאשמים, עו״ד איתי בר עוז

בפשיטה נעצרו גורמי פשיעה דומיננטיים ממרכז הארץ שהיו בקשר עם אנשי ארגון אבו לטיף. שם הפרשה ניתן לה, בין היתר, בגלל היקף הלבנת ההון העצומה שגלגלו חברי הארגון בשווי המתקרב למיליארד שקלים. יצוין כי המבצע החל עוד בתקופתו של השר אמיר אוחנה, כשכיהן כשר לביטחון הפנים, ועבר "בירושה" לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.