שני חסידים מ"שובו בנים" יואשמו ברצח הכפול - ברלנד ישוחרר בתנאים מגבילים

בית המשפט שיחרר בתנאים מגבילים את מנהיג קהילת "שובו בנים", שעדיין במאסר, את חתנו וראש העיר שנעצר. מנגד, כתבי אישום יוגשו נגד ברוך שרביט וחסיד נוסף ששמו עדיין אסור בפרסום

אליעזר ברלנד
אליעזר ברלנד | צילום: שאטרסטוק

פרשת הרצח הכפול בירושלים: אליעזר ברלנד, ראש העיר החרדית, וצבי צוקר, חתנו של ברלנד, ישוחררו היום (חמישי) ממעצר בתנאים מגבילים. כתבי אישום בפרשת הרצח של ניסים שטרית ואברהם אדרי יוגשו מחר נגד ברוך שרביט, שהיה חסיד בעבר בקהילת "שובו בנים" ונגד בנו של שר לשעבר, חסיד בקהילה גם הוא, ששמו אסור בפרסום.

עו"ד אריאל עטרי, סנגורו של ראש העיר מסר בתגובה לשחרורו ממעצר: "כפי שאמרנו מהיום הראשון, הקשר של ראש העיר לרצח אדרי הוא כמו הקשר שלו לרצח ארלוזורוב. אנחנו שמחים שגם המשטרה הבינה זאת. באנו חושך לגרש - והצלחנו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בדרך לחובת חיסון: גרמניה הטילה הגבלות על לא-מחוסנים

כך חברות "תפסו טרמפ" על סערת נסיעת משפחת בנט לחו"ל

ריצה מאסר בעבר על אותה עבירה – ועשה זאת שוב: זהו החשוד שהדביק נשים באיידס

כזכור, אליעזר ברלנד נעצר לפני כחודש בעודו בכלא בחשד למעורבות ברצח הכפול מלפני 30 שנה. מלבד ברלנד, נעצרו בשבועיים שקדמו לכך מספר חברי קהילת "שובו בנים", שהוא עומד בראשה, בחשד לפרשת רצח אברהם אדרי והיעלמותו של הילד ניסים שטרית.

ברלנד בן ה-84, כבר הורשע בעבירות של קבלת דבר במרמה, עושק, ניסיון לאיום, עבירות מס והלבנת הון ביוני האחרון, במסגרת עסקת טיעון. גם אשתו תהילה ברלנד, בעצמה רבנית מוכרת בקהילה, נעצרה לאחר כמה שעות. מעצרה הוביל למהומות בשכונת מגוריה בירושלים בין חברי הקהילה לבין המשטרה ובהמשך עשרות מוחים הגיעו אל משרדי החקירות.

ראש העיר החרדית נחקר לפני כשבועיים באזהרה במשטרה בחשד כי למעורבות ברציחתו והיעלמותו של נסים שטרית, וכן ברציחתו של אברהם אדרי. בדיון שנערך בבית משפט השלום בירושלים בהארכת מעצרם של החשודים במעורבות בפרשה, אמר השופט על בנו של השר לשעבר החשוד בפרשה: "עוצמת החשדות נגדו גבוהה. הראיות התחזקו מאוד".

בתיעוד שהגיע לידי המשטרה נראה צבי צוקר שהוא מספר על הרצח שאירע לפני 35 שנים, ואומר כי על ניסים שטרית היה "גזר דין מוות" עקב "בעיות עם צניעות". החסידים בקהילה מנגד, מפנים אצבע מאשימה כלפי ברלנד וטוענים: "החשודים היו קורבנות".