בדרך לחובת חיסון: גרמניה הטילה הגבלות על לא-מחוסנים

הכניסה לכל מקום שאינו חיוני תיאסר על מי שלא התחסן, ובהסכמה בין הקנצלרית היוצאת אנגלה מרקל ליורשה אולף שולץ הוחלט להעביר בפרלמנט חקיקה שתהפוך את החיסון לחובה במדינה

שוק כריסטמס בזמן הקורונה
שוק כריסטמס בזמן הקורונה | צילום: רויטרס

הקורונה באירופה: אחרי עלייה דרמטית במספר המאומתים היומי, גרמניה הטילה היום (חמישי) הגבלות על לא-מחוסנים, ובהסכמה בין הקנצלרית היוצאת אנגלה מרקל ליורשה אולף שולץ הוחלט להעביר בפרלמנט חקיקה שתהפוך את החיסון לחובה במדינה.

הרשויות בגרמניה חוששות מהגל הרביעי שגורם לעומס בחדרי המיון במדינה, לאחר שהיום נרשמו יותר מ-73 אלף מאומתים חדשים לנגיף, ול-388 מקרי מוות. מרקל ושולץ הסכימו עם מנהיגי 16 מדינות גרמניה להטיל הגבלות על לא-מחוסנים, שיוכלו להיכנס רק לבתי העסק החיוניים ביותר, כמו חנויות מכולת, בתי מרקחת ומאפיות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

כך חברות "תפסו טרמפ" על סערת נסיעת משפחת בנט לחו"ל

דיווח: המוסד גייס מדענים איראנים – כדי לחבל במתקני גרעין

ריצה מאסר בעבר על אותה עבירה – ועשה זאת שוב: זהו החשוד שהדביק נשים באיידס

"המצב חמור מאוד", אמרה מרקל במסיבת עיתונאים משותפת עם שולץ, שצפוי להיבחר כקנצלר החדש של גרמניה על ידי הבונדסטאג בשבוע הבא. מרקל אמרה כי ועדת אתיקה תתבקש לנסח חקיקה שתהפוך את החיסון לחובה, והבונדסטאג ידון ויצביע על הצעד השנוי במחלוקת בפברואר לכל המאוחר.

מפגן מחאה בברלין נגד מכחישי קורונה
מפגן מחאה בברלין נגד מכחישי קורונה | צילום: רויטרס

וירולוגים בגרמניה טוענים כי מקורה של ההתפרצות המחודשת הוא בהתנגדות לחיסונים של חלק גדול בחברה, ומתחו ביקורת על פוליטיקאים על כך שהם פעלו באיחור מדי כדי לרסן את ההידבקות. שיעור החיסונים בגרמניה עומד על קצת פחות מ-70%, נתון דומה לממוצע באיחוד האירופי, אך נמוך ממדינות כמו פורטוגל ואירלנד.