100 מיליון ש"ח נתפסו: כתב אישום נגד ראש ארגון הפשע אבו לטיף

שבעה חברים נוספים בארגון מואשמים בעבירות של סחיטה באיומים, מימון ארגון פשיעה ועבירות כלכליות, ובנוסף הוגש כתב אישום נגד שני רואי חשבון ונותן שירות לארגון. "במעשיהם הוכיחו המשיבים זילות מוחלטת בחוק"

זמן צפייה: 00:27

כתב אישום הוגש הבוקר (שישי) נגד ראש ארגון הפשע ידאל אבו לטיף מכפר ורדים שבגליל, ונגד שבעה חברים נוספים בארגון, שני רואי חשבון, וכן נותן שירות לארגון והחברה שבבעלותו הנותנת שירותים פיננסים. לנאשמים יוחסו עבירות של סחיטה באיומים, מימון ארגון פשיעה ועבירות כלכליות.

מכתב האישום, שהוגש על ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, עולה כי אבו לטיף עמד בראש ארגון הפשע, וכי הנאשמים פאדי ערטול (ששימש כמנהל הפיננסי), ד"ר ואסים ערטול, שאדי ערטול, חאלד אבו לטיף, חאלד אסלן, מכרם טנוס ושריף ערטול היו חברים בארגון, שלכל הפחות החל מיולי 2018 פעל בתבנית מאורגנת, היררכית ושיטתית.

חברי הארגון, חברו יחדיו למטרות פליליות שכללו, בין היתר, העמדת אשראי בהיקפים גדולים, סחיטה באיומים תוך שימוש ב"מוניטין העברייני", עבירות מס שונות, הלבנת הון בהיקפים גדולים מאוד, השתלטות על עסקים תוך שימוש בנש"פים (נותני שירות פיננסי) ורואי חשבון, שנועדו לבסס את מעמדו ועוצמתו של הארגון ולהפיק עבורו רווחים כספיים.

ראש ארגון הפשע נידאל אבו לטיף בבית המשפט
ראש ארגון הפשע נידאל אבו לטיף בבית המשפט | צילום: פלאש 90

הנאשמים חברי הארגון ביצעו פעולות מתוכננות וסדורות לקידום מטרות הארגון, אשר חלקן בוצעו במשותף וחלקן בנפרד. בנוסף, הועמדו לדין כפיר לביא, אשר פעל באמצעות הנאשמת, חברת די.אי.אס קונטו בע"מ, שבבעלותו ושליטתו, להעמיד אשראי לצרכים השונים של הארגון בהיקף של מאות מיליוני שקלים.

בבקשת המעצר עד תום ההליכים שהוגשה במקביל להגשת כתב האישום צוים: "במעשיהם בתקופה הרלוונטית ולמעשה עד למועד הפתיחה בחקירה גלויה כנגדם, הוכיחו המשיבים זילות מוחלטת בחוק, במערכת המשפט וברשויות אכיפת החוק, והוכיחו, בצורה שאינה משתמעת לשני פנים, כי מורא החוק אינו חל עליהם. כך ככל שהמשיבים לא יושמו מאחורי סורג ובריח, הרי שהדבר כרוך בנטילת סיכון כבד כי ימשיכו לבצע עבירות נוספות מאותו הסוג או ישבשו את היכולת לעשות משפט".

תפיסת ראש ארגון הפשע נידל אבו לטיף
תפיסת ראש ארגון הפשע נידל אבו לטיף | צילום: דוברות המשטרה

החקירה נוהלה על ידי ימ"ר צפון וע"י המפלג לאכיפה כלכלית (חוף) שבלהב 433 משטרת ישראל ביחד עם פקיד שומה חקירות חיפה והצפון ברשות המיסים, הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ובליווי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה. יחד עם כתב האישום הוגשה גם בקשה לחילוט הרכוש התפוס של הנאשמים עד לתום ההליך הפלילי, לצורך חילוטו העתידי.

החשודים נעצרו לפני כשישה שבועות בפשיטת ענק של המשטרה, לאחר שגויס עד מדינה כנגד המעורבים. עד היום נתפסו כסף ורכוש בשווי של מעל 100 מיליון ש"ח, ואשר מנוהלים על-ידי אפוטרופוס הכללי.

עו''ד ג'וליאן חדאד, פרקליטה של משפחת אבו לטיף
עו''ד ג'וליאן חדאד, פרקליטה של משפחת אבו לטיף

מטעמו של עו"ד ג'וליאן חדאד, המייצג את משפחת אבו לטיף, נמסר: "פעם ידו של פרקליט 'רעדה' לפני חתימת כתב אישום, היום כבר לא לצערי הרב. הנייר סובל הכל, וכתב אישום זה כולל הרבה נייר. אנחנו נקבל את חומרי החקירה ומענה יינתן בהתאם".